مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,011
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

647
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اصول طراحی فضاهای باز دانشگاهی بر اساس مدل سرزندگی و ارتقاء آموزش

صفحات

 صفحه شروع 249 | صفحه پایان 258

چکیده

 با توجه به تأثیری که فضاهای دانشگاهی می تواند برروی مخاطبان وکاربران اینگونه فضاها داشته باشد, هدف پژوهش حاضر ارائه رهنمودهایی برای طراحی فضاهای باز دانشگاهی مبتنی بر افزایش سرزندگی و تعاملات اجتماعی در میان استفاده کنندگان و بهبود سطح آموزش در بین آنها شود. در این پژوهش پس از تدوین جدول هدف محتوی و پرسشنامه حجم نمونه توسط 341 نفر از دانشجویان در رشته های معماری, معماری منظر, شهرسازی و عمران در سطح دانشگاه های ایران بصورت نمونه گیری خوشه ای تصادفی انجام گرفت و نتایج برای تحلیل داده های جمع آوری شده, در نرم افزار spss نسخه ی 22 بر اساس تحلیل عامل R استخراج, و تحلیل داده ها بر اساس آمار توصیفی استنباطی است. نتایج این پژوهش بیانگر آن است که ابعاد فیزیکی فضا شامل: انعطاف پذیری, تنوع فضایی, عناصر محیطی, دسترسی پذیری, ابعاد انسانی و عملکردی شامل: شکل گیری انسانی, آسایش روانی و اجتماعی پذیری, ابعاد معنا و سرزندگی شامل: سرزندگی محیطی تاثیرگذار می باشد. مقاله حاضر می کوشد ضمن شناسایی عناصر موثر بر اراتقا سرزندگی و ارتقا آموزش از طریف فعالیت گروهی, رابطه همبستگی بین این عوامل را در قالب یک مدل تحلیلی ترسیم کند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظمتی، سعید، مظفر، فرهنگ، صالح صدق پور، بهرام، و حسینی، سیدباقر. (1397). اصول طراحی فضاهای باز دانشگاهی بر اساس مدل سرزندگی و ارتقاء آموزش. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 12(3 )، 249-258. SID. https://sid.ir/paper/155514/fa

    Vancouver: کپی

    عظمتی سعید، مظفر فرهنگ، صالح صدق پور بهرام، حسینی سیدباقر. اصول طراحی فضاهای باز دانشگاهی بر اساس مدل سرزندگی و ارتقاء آموزش. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1397؛12(3 ):249-258. Available from: https://sid.ir/paper/155514/fa

    IEEE: کپی

    سعید عظمتی، فرهنگ مظفر، بهرام صالح صدق پور، و سیدباقر حسینی، “اصول طراحی فضاهای باز دانشگاهی بر اساس مدل سرزندگی و ارتقاء آموزش،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 12، no. 3 ، pp. 249–258، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155514/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button