مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,024
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش استفاده از نرم افزار اصلاح خودکار در یادگیری زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 669 | صفحه پایان 679

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی نقش استفاده از نرم افزار اصلاح خودکار در یادگیری زبان انگلیسی است. 203 دانشجوی درس زبان عمومی در این پژوهش شرکت نمودند. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. نحوه استفاده از نرم افزار اصلاح خودکار توسط شرکت کنندگان به وسیله ی پرسشنامه ی استفاده از نرم افزار اصلاح خودکار (ASUS) مورد ارزیابی قرار گرفت. این پرسشنامه نحوه ی استفاده از نرم افزار اصلاح خودکار را با در نظر گرفتن پنج مولفه موردبررسی قرار می دهد: اهمیت مهارت هجی کلمات, آگاهی از نحوه کار با نرم افزار, ارزش آموزشی نرم افزار, عملکرد نرم افزار در تصحیح غلط ها و نقش نرم افزار در اصلاح اشتباهات دیکته ای و نگارشی. یادگیری زبان بر اساس فعالیت های کلاسی و آزمون نهایی درس زبان عمومی مورد ارزیابی قرار گرفت. داده ها با استفاده از آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی و رگرسیون) مورد تحلیل قرار گرفت. نتیجه ضریب همبستگی نشان داد که رابطه ی مثبت و معناداری بین یادگیری زبان و استفاده از نرم افزار اصلاح خودکار و 4 مولفه ی آن وجود دارد؛ درحالی که قوی ترین ضرایب همبستگی مربوط به مولفه ی اول یعنی اهمیت مهارت هجی کردن در یادگیری زبان هنگام کار با نرم افزار (r=. 215, p<. 01) و مولفه ی سوم یعنی ارزش آموزشی نرم افزار (r=. 214, p<. 01) است. نتیجه ی رگرسیون نشان داد که این دو مولفه تسهیل کننده ی یادگیری زبان هستند و می توانند به طور معناداری بیش از 10% از واریانس آن را پیش بینی نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، مهرک، و شهریاری، علی. (1398). بررسی نقش استفاده از نرم افزار اصلاح خودکار در یادگیری زبان انگلیسی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(4 )، 669-679. SID. https://sid.ir/paper/155561/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی مهرک، شهریاری علی. بررسی نقش استفاده از نرم افزار اصلاح خودکار در یادگیری زبان انگلیسی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1398؛13(4 ):669-679. Available from: https://sid.ir/paper/155561/fa

    IEEE: کپی

    مهرک رحیمی، و علی شهریاری، “بررسی نقش استفاده از نرم افزار اصلاح خودکار در یادگیری زبان انگلیسی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 4 ، pp. 669–679، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155561/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button