مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

715
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد درس الکترونیکی سازگار با سبک های یادگیری دانش آموزان با الگوی ممتیک

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 104

چکیده

 طراحی یک سیستم آموزشی, کار وقت گیر و پرهزینه ای است. از این رو ایجاد یک درس الکترونیکی مطابق با ویژگی های هر فراگیر به منظور کاهش زمان یادگیری و افزایش بهره وری آموزشی از اهمیت بسیاری برخوردار است. هدف از این پژوهش, تولید درس الکترونیکی مطابق با ویژگی های یادگیری هر دانش آموز, با استفاده از برخی استانداردهای آموزش الکترونیک, تئوری های آموزشی و الگوریتم ممتیک و همچنین ارزیابی نتایج آموزشی این روش است. در مرحله تالیف درس, برای آموزش هر مفهوم, یک دسته از حداکثر فعالیت های یادگیری ممکن, با منابع آموزشی مختلف از قبیل اسلاید, سخنرانی و غیره ایجاد می شود. تناسب بین فعالیت ها و ویژگی های یادگیری دانش آموز با استفاده از تئوری فلدر در سبک های یادگیری و تئوری بلوم در طبقه بندی سطوح دانش به دست می آید. سبک یادگیری دانش آموز با پرسش نامه فلدر و سطح دانش او با آزمون های طراحی شده بر طبق تئوری بلوم استخراج شد. الگوریتم ممتیک, مسیر یادگیری را که شامل چینش مناسبی از همین فعالیت هاست, در اختیار دانش آموز قرار می دهد. جامعه آماری این پژوهش, دانش آموزان دختر سال سوم رشته رایانه شهر زاهدان بودند. از این جامعه تعداد 40 نفر به طور تصادفی انتخاب شدند. 20 نفر با سیستم پیشنهادی آموزش دیدند و 20 نفر دیگر این درس را به طور سنتی آموختند. مقایسه ای از لحاظ بررسی کیفیت آموزش بین دو گروه انجام شد که نتایج حاکی از کیفیت مطلوب روش پیشنهادی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذوالفقاری، فاطمه، و راحتی، امین. (1393). کاربرد درس الکترونیکی سازگار با سبک های یادگیری دانش آموزان با الگوی ممتیک. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 9(2)، 91-104. SID. https://sid.ir/paper/155581/fa

    Vancouver: کپی

    ذوالفقاری فاطمه، راحتی امین. کاربرد درس الکترونیکی سازگار با سبک های یادگیری دانش آموزان با الگوی ممتیک. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1393؛9(2):91-104. Available from: https://sid.ir/paper/155581/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه ذوالفقاری، و امین راحتی، “کاربرد درس الکترونیکی سازگار با سبک های یادگیری دانش آموزان با الگوی ممتیک،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 9، no. 2، pp. 91–104، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155581/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button