مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,567
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

768
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رضایتمندی کشاورزان از بیمه محصول برنج در استان مازندران؛ کاربرد رویکرد تحلیل سلسله مراتبی (AHP)

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 153

کلیدواژه

فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)Q2

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف شناسایی و تعیین اولویت مولفه های اثرگذار بر رضایتمندی برنج کاران استان مازندران از بیمه محصول طی سال زراعی 91-1390 انجام گرفت. اطلاعات مورد نیاز از 82 پرسشنامه تکمیل شده توسط کشاورزان برنج کار خبره و پیشرو بیمه شده منتخب شهرستان های مختلف استان به دست آمد. در این تحقیق, در ابتدا به منظور شناسایی عوامل موثر بر رضایت مندی کشاورزان از بیمه محصول از آزمون t و در مرحله بعد, جهت رتبه بندی عوامل مذکور از آزمون فریدمن و رویکرد سلسله مراتبی(AHP)  استفاده شد. نتایج آزمون t نشان داد که شاخص های حق بیمه و تسهیلات حمایتی, میزان غرامت دریافتی, کیفیت خدمات دریافتی, وجهه بانک کشاورزی, تعهد کشاورزان به بانک کشاورزی و میزان پاسخگویی به شکایات بر رضایت مندی برنج کاران از بیمه محصول موثر بوده است. همچنین, براساس آزمون فریدمن و تکنیک AHP, شاخص های حق بیمه و تسهیلات حمایتی و میزان غرامت دریافتی بالاترین اولویت را داشته در حالی که میزان پاسخگویی به شکایات و متغیر وجهه بانک کشاورزی پایین ترین رتبه را به خود اختصاص داده اند. براساس نتایج حاصل از این پژوهش, دریافت حق بیمه از کشاورزان به صورت اقساطی, پرداخت به موقع ارزش واقعی خسارت و بهبود کیفیت خدمات از طریق ایجاد اصلاحات و تنوع سازی در خدمات و عوامل انسانی و غیرانسانی, به منظور جلب رضایت کشاورزان بایستی در اولویت قرار گیرد. افزون بر این, مشارکت دادن بیمه گذار در برنامه های بانک و در نظر گرفتن سازه های پاسخگویی, به عنوان عواملی مهم در رضایتمندی کشاورزان از بیمه ی محصول ایفای نقش خواهد نمود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاحی، اسماعیل، و قلی نژاد، سپیده. (1393). شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رضایتمندی کشاورزان از بیمه محصول برنج در استان مازندران؛ کاربرد رویکرد تحلیل سلسله مراتبی (AHP). تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 6(1 (پیاپی 21))، 131-153. SID. https://sid.ir/paper/158586/fa

    Vancouver: کپی

    فلاحی اسماعیل، قلی نژاد سپیده. شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رضایتمندی کشاورزان از بیمه محصول برنج در استان مازندران؛ کاربرد رویکرد تحلیل سلسله مراتبی (AHP). تحقیقات اقتصاد کشاورزی[Internet]. 1393؛6(1 (پیاپی 21)):131-153. Available from: https://sid.ir/paper/158586/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل فلاحی، و سپیده قلی نژاد، “شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رضایتمندی کشاورزان از بیمه محصول برنج در استان مازندران؛ کاربرد رویکرد تحلیل سلسله مراتبی (AHP)،” تحقیقات اقتصاد کشاورزی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 131–153، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/158586/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button