مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,211
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حاشیه بازاریابی گردو استان همدان (مطالعه موردی شهرستان تویسرکان)

صفحات

 صفحه شروع 229 | صفحه پایان 248

چکیده

 با توجه به اهمیت تولید محصول گردو در استان همدان این پژوهش به بررسی مسایل حاشیه و کارایی بازار گردو در استان همدان (مطالعه موردی شهرستان تویسرکان) پرداخته است.در همین راستا مقادیر حاشیه خرده فروشی, عمده فروشی, حاشیه کل, سهم عوامل بازاریابی, ضریب هزینه بازاریابی و مقدار کارایی برای بازار محصول گردو محاسبه شده است. گرد آوری داده های مورد نیاز از راه تکمیل تعداد 90 پرسش نامه و به روش طبقه بندی تصادفی در سطوح تولیدکننده, عمده فروش و خرده فروش در شهرستان تویسرکان در سال 1392 انجام گرفته است. نتایج نشان می دهند که حاشیه کل بازاریابی برای محصول گردو با پوست خشک برابر 5213 تومان به ازای هر کیلو گرم بوده است. هم چنین, سهم خرده فروش, عمده فروش و تولید کننده از قیمت نهایی به ترتیب 17.3, 10.7 و 72 درصد بدست آمد. در این پژوهش ناکارایی فنی از ناکارایی قیمت مقدار بالاتری بدست آمد و در مجموع ناکارایی کل برای این محصول 36.9 درصد محاسبه شده است. نتایج نشان می دهد بین قیمت خرده فروشی و قیمت عمده فروشی تاثیری مثبت و معنادار بر حاشیه بازاریابی دارند. با این حال, تاثیر معنادار متغیر های ارزش محصول, هزینه های بازاریابی و مقدار تولید بر حاشیه بازاریابی تایید نشده است. در پایان با توجه به اهداف پژوهش راهکارهای سیاستی مناسبی ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، رضا، و نداف، مهدی. (1396). حاشیه بازاریابی گردو استان همدان (مطالعه موردی شهرستان تویسرکان). تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 9(3 (پیاپی 35) )، 229-248. SID. https://sid.ir/paper/158689/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی رضا، نداف مهدی. حاشیه بازاریابی گردو استان همدان (مطالعه موردی شهرستان تویسرکان). تحقیقات اقتصاد کشاورزی[Internet]. 1396؛9(3 (پیاپی 35) ):229-248. Available from: https://sid.ir/paper/158689/fa

    IEEE: کپی

    رضا صالحی، و مهدی نداف، “حاشیه بازاریابی گردو استان همدان (مطالعه موردی شهرستان تویسرکان)،” تحقیقات اقتصاد کشاورزی، vol. 9، no. 3 (پیاپی 35) ، pp. 229–248، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/158689/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button