مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,069
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

283
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی بازاریابی سیب در شهرستان ارومیه با استفاده از الگوی Mark-Up

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 34

چکیده

 استان آذربایجان غربی از استان های پیشرو در تولید و صادرات سیب در کشور است, به گونه ای که تقریبا 30 درصد از کل میزان سیب تولید شده کشور را به خود اختصاص داده و در این میان شهرستان ارومیه به عنوان بزرگترین مرکز تولید سیب استان به شمار می رود. در این مطالعه, بازار سیب در شهرستان ارومیه مورد بررسی قرار می گیرد. روش پژوهش بر مبنای تعیین حاشیه ها و سهم عوامل بازاریابی, کارایی بازار و تعیین عوامل موثر بر حاشیه بازار با استفاده از روش مارک-آپ است. بدین منظور, 42 تولید کننده, 6 اجاره کننده, 5 عمده فروش, 18 خرده فروش, 3 صادر کننده و 3 تبدیل کننده طی سال زراعی 89-1388 بررسی شدند. نتایج نشان می دهد که حاشیه ها در این بازار نسبت به قیمت تولید کننده رقم بالایی بوده و حاشیه خرده فروشی بیشتر از عمده فروشی است و سهم تولید کننده از قیمت نهایی پایین است. ضرایب هزینه بازاریابی سیب درجه 2 از سیب درجه 1 بالاتر است. نتایج روش مارک-آپ نشان داد, قیمت خرده فروشی نسبت به هزینه های بازاریابی تاثیری بزرگتر و معنی دارتر بر حاشیه بازار دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجایی، یداله، و نصیری، پروانه. (1389). بررسی بازاریابی سیب در شهرستان ارومیه با استفاده از الگوی Mark-Up. مطالعات کمی در مدیریت، 1(2)، 21-34. SID. https://sid.ir/paper/467741/fa

    Vancouver: کپی

    رجایی یداله، نصیری پروانه. بررسی بازاریابی سیب در شهرستان ارومیه با استفاده از الگوی Mark-Up. مطالعات کمی در مدیریت[Internet]. 1389؛1(2):21-34. Available from: https://sid.ir/paper/467741/fa

    IEEE: کپی

    یداله رجایی، و پروانه نصیری، “بررسی بازاریابی سیب در شهرستان ارومیه با استفاده از الگوی Mark-Up،” مطالعات کمی در مدیریت، vol. 1، no. 2، pp. 21–34، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/467741/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button