مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,030
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

489
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تحلیل دیدگاه کارشناسان و کشاورزان شهرستان گرمسار در خصوص نقش ترویج در بازاریابی محصول خربزه

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 76

چکیده

 در این پژوهش به اولویت بندی خواسته های کشاورزان در خصوص آموزش موارد بازاریابی از دید کشاورزان و کارشناسان کشاورزی, شناسایی و اولویت بندی مشکلات بازاریابی خربزه, روش های مورد نیاز برای فراگیری بازاریابی و امکان ایفای نقش ترویج در بازاریابی از دیدگاه دو گروه پرداخته شده است. متغیرهای مستقل این تحقیق شامل ویژگی های شخصی, شرکت در کلاس های آموزشی-ترویجی, بازارگردانی, بازارشناسی, بازارگرایی و بهبود کیفیت محصول و متغیرهای وابسته نیز مشتمل بر انتخاب بازار فروش توسط کشاورز, نظر کشاورزان در خصوص امکان کمک کارشناسان ترویجی در امر بازاریابی محصول, تنوع بازار فروش و امکان ایفای نقش ترویج در بازار گردانی, بازارگرایی, بازارشناسی و بهبود کیفیت محصول بود. با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب تصادفی و فرمول کوکران در مجموع 140 نفر برای جمع آوری اطلاعات از میان کشاورزان انتخاب شدند. 30 نفر از کارشناسان شهرستان گرمسار نیز از طریق سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین سطح تحصیلات با انتخاب بازار فروش, نظر کشاورز در خصوص امکان کمک کارشناسان در بازاریابی محصول و میزان تنوع بازار فروش و نیز شرکت در دوره های آموزشی ـ ترویجی با شغل اصلی و نظر کشاورز در خصوص امکان کمک کارشناسان رابطه معنی داری وجود دارد. بین امکان بهبود کیفیت محصول, بازارگرایی و بازارشناسی و امکان ایفای نقش ترویج نیز رابطه معنی دار و مستقیم وجود دارد ولی در رابطه با بازارگردانی چنین امری مشاهده نشد. در مقایسه مشکلات بازاریابی, امکان ایفای نقش ترویج در بازاریابی و چگونگی انجام روش های آموزشی ـ ترویجی مورد نیاز در بازاریابی بین دو گروه کارشناسان و کشاورز تفاوت معنی داری مشاهده نگردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صبوری، محمدصادق، فرج اله حسینی، سیدجمال، چیذری، امیرحسین، و ایرانبخش، علیرضا. (1385). بررسی و تحلیل دیدگاه کارشناسان و کشاورزان شهرستان گرمسار در خصوص نقش ترویج در بازاریابی محصول خربزه. بوم شناسی گیاهان زراعی (دانش نوین کشاورزی)، 2(3)، 65-76. SID. https://sid.ir/paper/166793/fa

    Vancouver: کپی

    صبوری محمدصادق، فرج اله حسینی سیدجمال، چیذری امیرحسین، ایرانبخش علیرضا. بررسی و تحلیل دیدگاه کارشناسان و کشاورزان شهرستان گرمسار در خصوص نقش ترویج در بازاریابی محصول خربزه. بوم شناسی گیاهان زراعی (دانش نوین کشاورزی)[Internet]. 1385؛2(3):65-76. Available from: https://sid.ir/paper/166793/fa

    IEEE: کپی

    محمدصادق صبوری، سیدجمال فرج اله حسینی، امیرحسین چیذری، و علیرضا ایرانبخش، “بررسی و تحلیل دیدگاه کارشناسان و کشاورزان شهرستان گرمسار در خصوص نقش ترویج در بازاریابی محصول خربزه،” بوم شناسی گیاهان زراعی (دانش نوین کشاورزی)، vol. 2، no. 3، pp. 65–76، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166793/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا