مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,244
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,175
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تنش های ایجاد شده بر روی پره های کامپوزیتی هلیکوپتردر مانور پرواز ایستا

صفحات

 صفحه شروع 341 | صفحه پایان 356

چکیده

 هدف اصلی این مقاله, بررسی سازه ای پره کامپوزیتی یک بالگرد انتخاب شده می باشد. در این تحقیق به بررسی تنش های وارد شده بر پره های روتور (ملخ), در اثر نیروهای گریز از مرکز, لیفت, درگ و گشتاور پیچشی پرداخته می شود. معادلات حاکم بر رفتار سازه و حل معادلات را در برنامه متلب بدست آورده و شبیه سازی با استفاده از نرم افزار آباکوس انجام داده شده و با یکدیگر مقایسه می شوند. برنامه نوشته شده در متلب, بر اساس تئوری المان تیر بوده و محاسبه تنش ها و جابجایی های المان های درنظر گرفته شده پره از ویژگی های کد تدوین شده است. در نرم افزار آباکوس, پره بالگرد در حالت های مختلف اعم از پره آلومینیومی و کامپوزیتی با و بدون وب و پره کامپوزیتی با لایه چینی های دارای زوایای مختلف شبیه سازی شده است. نتایج این حالات گوناگون با یکدیگر و با کد مقایسه گردیده اند. در نهایت, نتایج با مقاله مرجع مقایسه شده است. مقایسه بین نتایج المان تیر و شبیه سازی آباکوس از تطابق خوبی برخوردار است. به منظور بهینه سازی ملخ کامپوزیت باید عواملی همچون کاهش مقدار جابجایی, کاهش میزان تنش و جلوگیری از افزایش بیش از حد وزن در نظر گرفته شود, به طوریکه با افزایش ضخامت لایه های 90 و 45 درجه به 6.5 میلیمتر, ماکزیمم جابجایی 12.9 سانتیمتر و وزن کل سازه 8 کیلوگرم خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادری، علی اصغر، و نظری، محسن. (1395). تحلیل تنش های ایجاد شده بر روی پره های کامپوزیتی هلیکوپتردر مانور پرواز ایستا. شبیه سازی و تحلیل تکنولوژی های نوین در مهندسی مکانیک (مهندسی مکانیک جامدات)، 9(2 )، 341-356. SID. https://sid.ir/paper/171317/fa

    Vancouver: کپی

    نادری علی اصغر، نظری محسن. تحلیل تنش های ایجاد شده بر روی پره های کامپوزیتی هلیکوپتردر مانور پرواز ایستا. شبیه سازی و تحلیل تکنولوژی های نوین در مهندسی مکانیک (مهندسی مکانیک جامدات)[Internet]. 1395؛9(2 ):341-356. Available from: https://sid.ir/paper/171317/fa

    IEEE: کپی

    علی اصغر نادری، و محسن نظری، “تحلیل تنش های ایجاد شده بر روی پره های کامپوزیتی هلیکوپتردر مانور پرواز ایستا،” شبیه سازی و تحلیل تکنولوژی های نوین در مهندسی مکانیک (مهندسی مکانیک جامدات)، vol. 9، no. 2 ، pp. 341–356، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/171317/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button