مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

861
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

550
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه روشی جهت اعمال بارگذاری آیرودینامیکی و بار اینرسی بر روی مدل المان محدود هواپیمابا استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش نگاشت

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 74

چکیده

 یکی از مشکلات در تحلیل سازه های پیچیده, اعمال بارها و تعیین قیود مربوط به شرایط مرزی می باشد. استفاده از بار گسترده برای بارگذاری آیرودینامیکی مناسب است, ولی در صورت هم زمانی با بارگذاری اینرسی, شبیه سازی آن با مشکلات بسیاری همراه خواهد بود. در این مقاله روش جدیدی برای اعمال هم زمان بارگذاری آیرودینامیکی و بار اینرسی بر روی مدل المان محدود هواپیما با استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش نگاشت ارائه شده است. در این روش بار معادل آیرودینامیکی و اینرسی به صورت توزیع فشار مجهول در نظر گرفته شده و سطوح مورد بررسی به نوارهایی تقسیم گردید,با این کار, مقدار فشار روی نوارها به عنوان متغیرهای بهینه سازی در نظر گرفته شد. تابع هدف طوری انتخاب شد که به طور هم زمان مقادیر نیروهای برآ, پسا و گشتاور پیچشی ناشی از این نیروها به خوبی ارضا شوند. از مزایای روش این است که توزیع فشار به هندسه سطوح اعمال می گردد و با تغییر المان بندی, نیازی به بارگذاری مجدد نمی باشد. برای اطمینان از صحت این روش,از یک نمونه بال و بدنه هواپیما استفاده شده و بر روی مدل المان محدود آن, این روش اعمال گردیده و در نهایت, نتایج مطلوبی به دست آمد. در واقع, نتایج حاصله نشان دهنده کارایی خوب این روش می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه صفی، حسن، خاکی، رضا، و باقری، مرتضی. (1393). ارائه روشی جهت اعمال بارگذاری آیرودینامیکی و بار اینرسی بر روی مدل المان محدود هواپیمابا استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش نگاشت. مهندسی هوانوردی، 16(1)، 65-74. SID. https://sid.ir/paper/173125/fa

    Vancouver: کپی

    شاه صفی حسن، خاکی رضا، باقری مرتضی. ارائه روشی جهت اعمال بارگذاری آیرودینامیکی و بار اینرسی بر روی مدل المان محدود هواپیمابا استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش نگاشت. مهندسی هوانوردی[Internet]. 1393؛16(1):65-74. Available from: https://sid.ir/paper/173125/fa

    IEEE: کپی

    حسن شاه صفی، رضا خاکی، و مرتضی باقری، “ارائه روشی جهت اعمال بارگذاری آیرودینامیکی و بار اینرسی بر روی مدل المان محدود هواپیمابا استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش نگاشت،” مهندسی هوانوردی، vol. 16، no. 1، pp. 65–74، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/173125/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button