مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,246
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

857
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثرات شکل و موقعیت پیش بال روی توزیع فشار بال یک مدل هواپیمای مانورپذیر

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 31

چکیده

 در این تحقیق, به منظور بررسی اثرات شکل و موقعیت پیش بال بر توزیع فشار بال یک مدل هواپیمای مانورپذیر, آزمایش هایی در تونل باد مادون صوت انجام شده است. بال و پیش بال هر دو صفحات مثلثی شکل بوده که دارای لبه های حمله نوک تیز می باشند. آزمایش ها در سرعت جریان آزاد 18 متر بر ثانیه و در زوایای حمله مدل 14 و 18 درجه و زوایای حمله مختلف پیش بال انجام شده اند. بال اصلی دارای زاویه پسگرایی 60 درجه و پیش بال ها دارای زاویه پسگرایی 60 و 70 درجه با ضخامت های مختلف هستند. اندازه گیری های توزیع سرعت روی بال اصلی برای سه موقعیت بالا, وسط و پایین پیش بال نسبت به امتداد بال اصلی و اندازه گیری توزیع فشار تنها در دو موقعیت وسط و بالای پیش بال انجام شده است. نتایج نشان می دهد که گردابه لبه حمله تشکیل شده بر سطح بال و پیش بال با لبه های حمله نوک تیز قوی تر و بزرگتر از گردابه لبه حمله مربوط به بال با لبه های حمله کاملا گرد است. همچنین برای حالتی که پیش بال در موقعیت بالا نسبت به امتداد بال اصلی قرار دارد بیشترین کاهش فشار بر روی سطح بال دیده می شود. در ضمن با افزایش زاویه پسگرایی بال و کاهش ضخامت پیش بال نیز افت فشار روی بال افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شرفی، احمد، و سلطانی، محمدرضا. (1389). اثرات شکل و موقعیت پیش بال روی توزیع فشار بال یک مدل هواپیمای مانورپذیر. مهندسی هوانوردی، 12(1)، 11-31. SID. https://sid.ir/paper/173150/fa

    Vancouver: کپی

    شرفی احمد، سلطانی محمدرضا. اثرات شکل و موقعیت پیش بال روی توزیع فشار بال یک مدل هواپیمای مانورپذیر. مهندسی هوانوردی[Internet]. 1389؛12(1):11-31. Available from: https://sid.ir/paper/173150/fa

    IEEE: کپی

    احمد شرفی، و محمدرضا سلطانی، “اثرات شکل و موقعیت پیش بال روی توزیع فشار بال یک مدل هواپیمای مانورپذیر،” مهندسی هوانوردی، vol. 12، no. 1، pp. 11–31، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/173150/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button