مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

366
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود مدل سازی کنترل محور موتورهای اشتعال جرقه ای با استفاده از ساختار جعبه خاکستری

صفحات

 صفحه شروع 1283 | صفحه پایان 1295

چکیده

 در این مقاله روشی بهبودیافته بلادرنگ و با دقت بالا در مدل سازی کنترل محور موتورهای احتراق داخلی, به نام نورو ام وی ام ارایه می شود. این مدل, ترکیبی از مدل های مقدار میانگین و شبکه های عصبی بوده و قادر است بر نواقص هر دو روش فایق آید. به بیان دیگر, با بهره گیری از مزایای هر دو روش این توسعه جعبه خاکستری دارای قابلیت اعتمادی بالاتر از یک شبکه عصبی جعبه سیاه صرف و همچنین دقتی بالاتر از روابط ریاضی (تقریبا) جعبه سفید مدل های مقدار میانگین خواهد بود. با بهبود این روش در مقاله حاضر مدل حاصله برای طراحی کنترلر مناسب خواهد بود. به واسطه استفاده از روش های پیشرفته تر طراحی (مانند ساختارهای گروهی, تقسیم بندی بهبودیافته و به خصوص ساده سازی وظیفه شبکه ها) شبکه های عصبی بادقت بالا و رگرسیون های شبه خطی حاصل می شود. چنانچه ملاحظه خواهد شد, مدل نهایی به دقت براساس داده های آزمایشگاهی-نرم افزاری صحه گذاری شده و قادر است خروجی های حالت ماندگار و گذرای موتور (مانند آلاینده های خروجی, فشار منیفولد, وقوع ضربه و دور موتور) را با دقت بالا و به صورت بلادرنگ پیش بینی کند. در پایان تاثیر ورودی های کنترلی موتور بر آلاینده ها و مصرف سوخت مورد مطالعه قرار می گیرد. موتور مورد بررسی در این پروهش, یک موتور بنزینی با پاشش راهگاهی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شامخی، امیرمحمد، و شامخی، امیرحسین. (1398). بهبود مدل سازی کنترل محور موتورهای اشتعال جرقه ای با استفاده از ساختار جعبه خاکستری. مهندسی مکانیک مدرس، 19(5 )، 1283-1295. SID. https://sid.ir/paper/178040/fa

    Vancouver: کپی

    شامخی امیرمحمد، شامخی امیرحسین. بهبود مدل سازی کنترل محور موتورهای اشتعال جرقه ای با استفاده از ساختار جعبه خاکستری. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1398؛19(5 ):1283-1295. Available from: https://sid.ir/paper/178040/fa

    IEEE: کپی

    امیرمحمد شامخی، و امیرحسین شامخی، “بهبود مدل سازی کنترل محور موتورهای اشتعال جرقه ای با استفاده از ساختار جعبه خاکستری،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 19، no. 5 ، pp. 1283–1295، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/178040/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button