مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

310
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

535
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عددی اثرات هندسه تخلخل در طراحی بستر تجزیه پیشران های تک سوخت

صفحات

 صفحه شروع 193 | صفحه پایان 202

چکیده

 ایده طراحی هندسی بستر متخلخل کاتالیستی برای محفظه تجزیه سوخت در پیشران های تک سوخت با به کارگیری شبیه سازی عددی جریان توربولنت در مقیاس حفره در این مقاله ارائه شده است. روش عددی شبیه سازی گردابه های بزرگ (ال. ای. اس. ) به منظور شبیه سازی ساختارهای جریان توربولنت در میدان جریان به کار رفته است. کارآیی و قابلیت اطمینان نتایج به دست آمده از روش شبیه سازی عددی با حل یک مساله نمونه مشخص شده است. نتایج در مقایسه با داده های تجربی همخوانی بسیار مناسبی را نشان می دهند که بیانگر صحت روند حل عددی و مدل های استفاده شده است. ویژگی های جریان توربولنت در دو هندسه مختلف با روش عددی بررسی شده است. نتایج با هدف سنجش اثربخشی تغییرات هندسی بر پارامترهای مرتبط با واکنش کاتالیستی ارائه و تحلیل شده است. تمام شبیه سازی ها بدون در نظر گرفتن واکنش شیمیایی و به شکل جریان سرد انجام گرفته است و میزان دقیق اثربخشی بهبود هندسه بر ویژگی های جریان واکنشی در قالب مقادیر عددی ارائه نشده است. با توجه به شناخته شده بودن اثرگذاری اتلاف و مقیاس های طولی بر نرخ واکنش و اختلاط, این کمیت ها به عنوان پارامترهای اصلی مورد بررسی قرار گرفته است. تفاوت مقیاس های طولی و نرخ اتلاف در جریان های بررسی شده در دو هندسه مختلف به طور آشکار نشان گر اثربخشی تغییرات هندسی بستر متخلخل بر ویژگی های جریان است. علاوه بر ایجاد ساختارهای منظم و قابل کنترل در هندسه ارائه شده, تنش برشی روی دیواره به طور چشمگیری کاهش می یابد که باعث افزایش عمر لایه کاتالیستی روی سطح بستر متخلخل خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ژاله، دانیال، امی، فتح اله، و صبوحی، زهیر. (1398). بررسی عددی اثرات هندسه تخلخل در طراحی بستر تجزیه پیشران های تک سوخت. مهندسی مکانیک مدرس، 20(1 )، 193-202. SID. https://sid.ir/paper/178476/fa

    Vancouver: کپی

    ژاله دانیال، امی فتح اله، صبوحی زهیر. بررسی عددی اثرات هندسه تخلخل در طراحی بستر تجزیه پیشران های تک سوخت. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1398؛20(1 ):193-202. Available from: https://sid.ir/paper/178476/fa

    IEEE: کپی

    دانیال ژاله، فتح اله امی، و زهیر صبوحی، “بررسی عددی اثرات هندسه تخلخل در طراحی بستر تجزیه پیشران های تک سوخت،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 20، no. 1 ، pp. 193–202، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/178476/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button