مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

521
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدل آیرودینامیکی غیرخطی DMST به منظور بررسی رفتار آیروالاستیک مقطع پره انعطاف پذیر توربین باد اچ شکل

صفحات

 صفحه شروع 1157 | صفحه پایان 1169

چکیده

 تحلیل آیرودینامیک توربین بادی محور عمودی از پیچیدگی بیشتری نسبت به توربین های محور افقی برخوردار است. در این پژوهش به منظور بررسی رفتار آیروالاستیک مقطع پره توربین باد محور عمودی اچ شکل از ترکیب مدل آیرودینامیک DMST که مربوط به توربین های محور عمودی است و مدل آیرودینامیک ناپایا وگنر و همچنین مدل واماندگی استاتیکی استفاده شده است. بر این اساس از مدل آیرودینامیکی DMST که مربوط به توربین بادی محور عمودی است, برای به دست آوردن دو پارامتر زاویه حمله و سرعت نسبی محلی استفاده شده است. از این دو پارامتر در ترکیب دو مدل آیرودینامیک وگنر و واماندگی استاتیکی که غیرخطی آیرودینامیکی را لحاظ می کنند, استفاده شده است و مدل جدید آیرودینامیک غیرخطی NFDMST ارایه شده است. مقطع پره به صورت یک و دو درجه آزادی به منظور تحلیل آیروالاستیسیته استاتیکی و دینامیکی مدل شده است. پره توربین باد محور عمودی در یک چرخش سرعت و زاویه حمله های متفاوتی را تجربه می کند و هدف از بررسی شناخت رفتار مقطع پره انعطاف پذیر, به دست آوردن سرعت ناپایداری در موقعیت های مختلف پره و مشاهده اثر غیرخطی های آیرودینامیک و سازه است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که با لحاظ کردن آیرودینامیک غیرخطی نتایج از دقت مناسب تری برخوردار است. همچنین با توجه به بررسی مدل یک و دو درجه آزادی نقطه طراحی به لحاظ آیروالاستیک در آزیموس 90-درجه است که کمترین سرعت ناپایداری دینامیکی m/s2/45 است و تغییرات سرعت ناپایداری بالواره چرخان در یک دور چرخش حدود 6% است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شمس، شاهرخ، رمضانی، مرتضی، و مولایی، احد. (1399). ارایه مدل آیرودینامیکی غیرخطی DMST به منظور بررسی رفتار آیروالاستیک مقطع پره انعطاف پذیر توربین باد اچ شکل. مهندسی مکانیک مدرس، 20(5 )، 1157-1169. SID. https://sid.ir/paper/178532/fa

    Vancouver: کپی

    شمس شاهرخ، رمضانی مرتضی، مولایی احد. ارایه مدل آیرودینامیکی غیرخطی DMST به منظور بررسی رفتار آیروالاستیک مقطع پره انعطاف پذیر توربین باد اچ شکل. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1399؛20(5 ):1157-1169. Available from: https://sid.ir/paper/178532/fa

    IEEE: کپی

    شاهرخ شمس، مرتضی رمضانی، و احد مولایی، “ارایه مدل آیرودینامیکی غیرخطی DMST به منظور بررسی رفتار آیروالاستیک مقطع پره انعطاف پذیر توربین باد اچ شکل،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 20، no. 5 ، pp. 1157–1169، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/178532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button