Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,105
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

548
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهینه سازی هیدرودینامیکی فرم هندسی بدنه شناور تندرو پلنینگ با زاویه ددرایز متغیر به کمک الگوریتم ژنتیک

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 90

چکیده

 در اکثر روش ها و از جمله در روش نیمه تجربی سویتسکی, برای محاسبه مقاومت هیدرودینامیکی شناور تندرو, زاویه ددرایز ثابت فرض می شود و یا زاویه ددرایز مقطع عرضی واقع در مرکز گرانش شناور مورد استفاده قرار می گیرد. بر این اساس, با ثابت در نظر گرفتن زاویه ددرایز, فیزیک واقعی مساله مدل نشده است, زیرا در واقعیت زاویه ددرایز شناور تندرو در طول بدنه متغیر می باشد. در این مقاله, ابتدا مقاومت هیدرودینامیکی به وزن شناور تندرو با زاویه ددرایز متغیر با توسعه روش نیمه تجربی سویتسکی محاسبه می شود و نشان داده می شود که نتایج حاصل از روش ارائه شده از دقت بیشتری نسبت به روش نیمه تجربی سویتسکی در مقایسه با نتایج تجربی برخوردار می باشد و مطابقت مناسبی با نتایج تجربی دارد. سپس به کمک روش الگوریتم ژنتیک به تعیین بهینه مقدار طول مرکز گرانش از ترنزام, عرض و نرخ تغییر زاویه ددرایز از ترنزام تا سینه شناور تندرو پرداخته شده است. مقاومت به وزن تعیین شده در بخش اول به عنوان تابع هدف جهت کمینه شدن مقاومت بدنه و پایداری هیدرواستاتیکی و پایداری دینامیکی طولی و عرضی به عنوان قیود بهینه سازی در نظر گرفته شده است. در نهایت دسته جواب های بهینه برای استفاده طراحان در مرحله طراحی مفهومی ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وفایی صفت، عباس، سیف، محمدسعید، و توکلی دخرآبادی، محمد. (1391). بهینه سازی هیدرودینامیکی فرم هندسی بدنه شناور تندرو پلنینگ با زاویه ددرایز متغیر به کمک الگوریتم ژنتیک. مهندسی مکانیک مدرس، 12(4)، 80-90. SID. https://sid.ir/paper/178595/fa

    Vancouver: کپی

    وفایی صفت عباس، سیف محمدسعید، توکلی دخرآبادی محمد. بهینه سازی هیدرودینامیکی فرم هندسی بدنه شناور تندرو پلنینگ با زاویه ددرایز متغیر به کمک الگوریتم ژنتیک. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1391؛12(4):80-90. Available from: https://sid.ir/paper/178595/fa

    IEEE: کپی

    عباس وفایی صفت، محمدسعید سیف، و محمد توکلی دخرآبادی، “بهینه سازی هیدرودینامیکی فرم هندسی بدنه شناور تندرو پلنینگ با زاویه ددرایز متغیر به کمک الگوریتم ژنتیک،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 12، no. 4، pp. 80–90، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/178595/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا