مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

849
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

737
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و شبیه سازی عددی اثرات شکل های هندسی مختلف نوک پره اصلی بالگرد بر ضرایب آیرودینامیکی و جریان های چرخشی حول روتور

صفحات

 صفحه شروع 449 | صفحه پایان 452

چکیده

 در این مقاله, اثرات شکل های هندسی مختلف نوک پره روتور اصلی بالگرد در پرواز ایستا, از دیدگاه آیرودینامیکی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند. برای این منظور به موضوع ضرایب آیرودینامیکی, جریان های چرخشی و دنباله های گردابی ناشی از نوک پره های روتور پرداخته می شود. فرآیند شبیه سازی عددی با نرم افزار فلوئنت و به روش حجم محدود ضمنی انجام شده است. شبکه های مورد استفاده به صورت باسازمان می باشند. اعتبارسنجی با نتایج تجربی کارادونا و تانگ انجام شده است. در این تحقیق جریان آشفته, تراکم پذیر و لزج می باشد. باتوجه به نوع خاص جریان برای انتخاب مدل آشفته در نرم افزار فلوئنت, نتایج مدل های مختلف (رنس) برای یک روتور معروف با یکدیگر مقایسه و درنهایت مدل آشفتگی k-e استاندارد برای شبیه سازی روی روتورهای مورد نظر انتخاب شده است. برای حل عددی معادلات حاکم بر جریان روش بالادست (رو) با دقت مرتبه دوم در نظر گرفته شده است. سپس سیزده مدل روتور با شکل ها هندسی مختلف نوک پره ارائه شده و نتایج مدل ها با یکدیگر مقایسه شده اند. این بررسی ها نشان می دهد که اگر افزایش ضریب پیش ران مهم باشد, ضریب پیش ران پره های برپ 4, یوروکوپتر لبه آبی, نوک اکچوال, بالگرد بل-214 و برپ 3 نسبت به پره مستطیلی افزایش و اگر کاهش ضریب گشتاور مورد توجه باشد, ضریب گشتاور پره های بالگرد میل-17, سیکورسکی RH-53D, نوک مخروطی, بالگرد بل-412, سیکورسکی SH-3D و کومانچی RAH-66 نسبت به پره مستطیلی کاهش یافته و برای پره های برپ 3 و 4, نوک اوجی و بالگرد بل-214 بیشتر شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادری، علیرضا، و افشاری، رضا. (1395). بررسی و شبیه سازی عددی اثرات شکل های هندسی مختلف نوک پره اصلی بالگرد بر ضرایب آیرودینامیکی و جریان های چرخشی حول روتور. مهندسی مکانیک مدرس، 16(11 )، 449-452. SID. https://sid.ir/paper/178904/fa

    Vancouver: کپی

    نادری علیرضا، افشاری رضا. بررسی و شبیه سازی عددی اثرات شکل های هندسی مختلف نوک پره اصلی بالگرد بر ضرایب آیرودینامیکی و جریان های چرخشی حول روتور. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1395؛16(11 ):449-452. Available from: https://sid.ir/paper/178904/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا نادری، و رضا افشاری، “بررسی و شبیه سازی عددی اثرات شکل های هندسی مختلف نوک پره اصلی بالگرد بر ضرایب آیرودینامیکی و جریان های چرخشی حول روتور،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 16، no. 11 ، pp. 449–452، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/178904/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button