Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

338
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

500
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

امکان سنجی تشکیل شارژ لایه ای موضعی و اثرات ناشی از آن در یک موتور تزریق مستقیم گاز طبیعی

صفحات

 صفحه شروع 2329 | صفحه پایان 2338

چکیده

گاز طبیعی از گزینه های مناسب برای جایگزینی با سوخت های پایه نفتی است که مشکلات آب و هوایی جهان و آلاینده های زیست محیطی را تشدید کرده اند. به طور معمول استفاده از گاز طبیعی در موتورهای احتراق داخلی با کاهش توان موتور همراه است, اما تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت تا حد قابل توجهی می تواند کاهش توان را جبران می کند ولی همچنان استفاده بهینه از آن نیازمند تحقیق و پژوهش های بیشتر است. شارژ لایه ای موضعی از جمله ایده های مطرح شده برای بهبود راندمان احتراق در موتورهای تزریق مستقیم است. تحقیق حاضر به عنوان بخشی از پروژه تبدیل یک موتور تزریق درگاهی به تزریق مستقیم, به امکان یابی و شرایط تشکیل مخلوط لایه ای موضعی و اثرات آن روی احتراق و عملکرد موتور می پردازد. مطالعه عددی صورت گرفته در تحقیق حاضر نشان می دهد که شکل گیری مخلوط لایه ای موضعی با روش هدایت هوایی با قرارگیری انژکتور در مجاورت مسیر ورودی هوا سخت و غیرممکن خواهد بود. تکانه بالای فواره گازی صرفا سبب حرکت سریع توده سوخت تزریق شده در سیلندر می شود و نمی تواند کمکی به اختلاط سریع و قابل قبول این توده سوخت با مخلوط سوخت و هوای داخل سیلندر بکند. از این رو این مساله موجب بالارفتن نسبت سوخت و هوا به صورت موضعی, بیش از حد قابل انتظار می شود و افت راندمان احتراق را سبب می شود. هرچند افزایش سرعت پیشروی شعله و نرخ آزادسازی انرژی به دلیل بالارفتن آشفتگی جریان به عنوان نتایج تحقیق حاضر قابل بیان است ولی بهره مندی از مزیت های افزایش سرعت شعله سوخت گاز طبیعی به دلیل نارسایی های مطرح شده به طور محسوس مشاهده نمی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، میثم، کاکایی، امیرحسن، و چیت ساز، ایمان. (1398). امکان سنجی تشکیل شارژ لایه ای موضعی و اثرات ناشی از آن در یک موتور تزریق مستقیم گاز طبیعی. مهندسی مکانیک مدرس، 19(10 )، 2329-2338. SID. https://sid.ir/paper/179878/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی میثم، کاکایی امیرحسن، چیت ساز ایمان. امکان سنجی تشکیل شارژ لایه ای موضعی و اثرات ناشی از آن در یک موتور تزریق مستقیم گاز طبیعی. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1398؛19(10 ):2329-2338. Available from: https://sid.ir/paper/179878/fa

    IEEE: کپی

    میثم صالحی، امیرحسن کاکایی، و ایمان چیت ساز، “امکان سنجی تشکیل شارژ لایه ای موضعی و اثرات ناشی از آن در یک موتور تزریق مستقیم گاز طبیعی،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 19، no. 10 ، pp. 2329–2338، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/179878/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا