مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,865
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

796
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه دانش آموزان هنرستان های کشاورزی استان تهران

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 30

کلیدواژه

فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)Q2

چکیده

 این تحقیق به بررسی چالش های به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه دانش آموزان هنرستان های کشاورزی استان تهران پرداخته است. هدف کلی تحقیق چالش های به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در هنرستان های کشاورزی استان تهران می باشد. تحقیق از نوع کاربردی, روش آن توصیفی, همبستگی بوده و ابزار تحقیق پرسشنامه می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه دانش آموزان در هنرستان های کشاورزی استان تهران بود که تعداد آن ها, 398 نفر می باشد که از این تعداد بر اساس فرمول کوکران, 115 نفر به عنوان نمونه به کمک روش نمونه گیری تصادفی- طبقه ای با انتساب متناسب انتخاب شدند. یافته ها نشان داد از نظر دانش آموزان, متغیرهای ناآگاهی آموزشگران از کاربردهای فناوری اطلاعات, تناسب نداشتن کاربردهای فناوری اطلاعات با نیازهای آموزشی, نادیده گرفتن هدف های آموزشی در کاربرد فناوری اطلاعات, هزینه بالای به کارگیری فناوری اطلاعات در هنرستان, فقدان آموزش لازم در زمینه فناوری های اطلاعاتی برای آموزشگران و نبود سخت افزار و نرم افزار مناسب بر به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیرگذار بوده است. نتایج حاصل از تاثیر جمعی متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته از طریق رگرسیون چندگانه حاکی از آن است که متغیرهای ناآگاهی آموزشگران از کاربردهای فناوری اطلاعات, فقدان آموزش لازم در زمینه فناوری های اطلاعاتی برای آموزشگران و هزینه بالای به کارگیری فناوری اطلاعات در هنرستان تاثیر مثبتی بر به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

جمعگی، مهدی، و لشگرآرا، فرهاد. (1391). چالش های به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه دانش آموزان هنرستان های کشاورزی استان تهران. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 5(3 (پیاپی 19))، 19-30. SID. https://sid.ir/paper/189961/fa

Vancouver: کپی

جمعگی مهدی، لشگرآرا فرهاد. چالش های به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه دانش آموزان هنرستان های کشاورزی استان تهران. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1391؛5(3 (پیاپی 19)):19-30. Available from: https://sid.ir/paper/189961/fa

IEEE: کپی

مهدی جمعگی، و فرهاد لشگرآرا، “چالش های به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه دانش آموزان هنرستان های کشاورزی استان تهران،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 5، no. 3 (پیاپی 19)، pp. 19–30، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189961/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button