مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

318
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل سر و صدای تراکتور دوچرخ در اثر استفاده از مخلوط سوخت های دیزل و بیودیزل

صفحات

 صفحه شروع 481 | صفحه پایان 490

چکیده

بیودیزل سوختی بر پایه سوخت دیزل است که از روغن های گیاهی و یا حیوانی حاصل شده و دارای زنجیرهای بلند استرهای آلکیل می باشد. نوع سوخت تاثیر مستقیم بر پدیده احتراق موتورهای احتراق تراکمی (IC) دارد. یکی از مهم ترین پارامترهای کیفی کارکرد موتور که در اثر نوع سوخت تغییر می کند, صدای موتور می باشد. هدف تحقیق حاضر, مطالعه تجربی صدای موتور دیزل, با استفاده از مخلوط های B00, B5, B10, B15, B20,B25  و B30 سوخت های دیزل و بیودیزل می باشد. در این تحقیق بیودیزل تولید شده از روغن پسماند با نسبت های مختلف با سوخت دیزل ترکیب شده و صدای موتور تراکتور دو چرخ در اثر این سوخت ها مورد ارزیابی قرار گرفت. این تحقیق در حالت ایستگاهی و در سه موقعیت گوش چپ راننده, 1.5 متری اگزوز و 7.5 متری اگزوز و در 6 سرعت موتور (1200, 1400, 1600, 1800, 2000 و 2200rpm انجام گرفت. نتایج آزمایش ها نشان دادند که بیشترین و کمترین تراز صدای تولیدی به ترتیب به B10 و B30 مربوط می شوند. با بالا رفتن دور موتور از 1200 به2200 rpm , تراز شدت صدا 7.8 dB کاهش می یابد. نتایج آزمایش ها نشان داد که میانگین تراز فشار صدا در موقعیت راننده 4.3 dB بیشتر از موقعیت اطرافیان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرامت سیاوش، نعمت، نجفی، غلامحسن، حسن بیگی بیدگلی، سیدرضا، و قبادیان، برات. (1394). تحلیل سر و صدای تراکتور دوچرخ در اثر استفاده از مخلوط سوخت های دیزل و بیودیزل. ماشین های کشاورزی، 5(2)، 481-490. SID. https://sid.ir/paper/201273/fa

    Vancouver: کپی

    کرامت سیاوش نعمت، نجفی غلامحسن، حسن بیگی بیدگلی سیدرضا، قبادیان برات. تحلیل سر و صدای تراکتور دوچرخ در اثر استفاده از مخلوط سوخت های دیزل و بیودیزل. ماشین های کشاورزی[Internet]. 1394؛5(2):481-490. Available from: https://sid.ir/paper/201273/fa

    IEEE: کپی

    نعمت کرامت سیاوش، غلامحسن نجفی، سیدرضا حسن بیگی بیدگلی، و برات قبادیان، “تحلیل سر و صدای تراکتور دوچرخ در اثر استفاده از مخلوط سوخت های دیزل و بیودیزل،” ماشین های کشاورزی، vol. 5، no. 2، pp. 481–490، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201273/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button