مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزشی نوین در معماری مبتنی بر نظریه طراحی سریع از تخیل معمارانه

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 124

چکیده

 در فرآیند بیان معماری, زمانی که یک ایده در ذهن خلق و با ابزار بیان معماری ترسیم می شود باید دارای کیفیتی باشد که از نظر تناسبات, ویژگی های حجمی, روابط فضایی و غیره قابل اجرا باشد. ضعف و کندی ترسیم یکی از موانع جریان خلاقه ذهن می باشد, برای این که دانشجو در اسکیس و طرح خود دست به ابتکار و خلاقیت بزند باید روش ارائه سریع, آسان, صحیح و در نهایت نظام مند را بداند؛ تا با اعتمادبه نفس و آرامش خاطر به ایده طرح و تکامل آن در فرآیند طراحی معماری بپردازد. این نوشتار در پی آن است تا معماران قادر به خلق الگویی مناسب جهت پاسخ گویی به قدرت تخیل و بهتر شدن فرآیند طراحی در کارهای آموزشی و حتی کارهای حرفه ای روزمره خود, باشند. جامعه آماری در این پژوهش دانشجویان معماری در درس بیان معماری 2 بوده, که حجم نمونه متشکل از یک گروه 54 نفری انتخاب شده از دانشگاه های مادر کشور به عنوان گروه کنترل و یک گروه 54 نفر از دانشگاه های متوسط کشور به عنوان آزمودنی می باشد. روش تحقیق در این پژوهش به صورت روش نیمه آزمایشی است؛ زیرا در این تحقیق هم متغیر مستقل دست کاری می شود و هم گروه کنترل موجود می باشد. روش گردآوری اطلاعات در حوزه درک و بیان معماری از طریق منابع معتبر کتابخانه ای و بخش عملی آن در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و در دو مرحله در طول ترم از دانشجویان آزمودنی و در موازات آن دانشجویان گواه آزمون به عمل آمده است. نتایج حاصل از این پژوهش می تواند با تاکید بر نظریه طراحی سریع از تخیل معمارانه در آموزش معماری, به آموزشی نوین در روند طراحی معماری پرداخته و الگوی مناسب را جهت ارتقای سطح کیفی آموزش طراحی معماری ارائه نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی نژاد، جمال الدین، عظمتی، حمیدرضا، و صادقی حبیب آباد، علی. (1398). آموزشی نوین در معماری مبتنی بر نظریه طراحی سریع از تخیل معمارانه. معماری و شهرسازی آرمان شهر، 12(28 )، 115-124. SID. https://sid.ir/paper/202293/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی نژاد جمال الدین، عظمتی حمیدرضا، صادقی حبیب آباد علی. آموزشی نوین در معماری مبتنی بر نظریه طراحی سریع از تخیل معمارانه. معماری و شهرسازی آرمان شهر[Internet]. 1398؛12(28 ):115-124. Available from: https://sid.ir/paper/202293/fa

    IEEE: کپی

    جمال الدین مهدی نژاد، حمیدرضا عظمتی، و علی صادقی حبیب آباد، “آموزشی نوین در معماری مبتنی بر نظریه طراحی سریع از تخیل معمارانه،” معماری و شهرسازی آرمان شهر، vol. 12، no. 28 ، pp. 115–124، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202293/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button