Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

827
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

804
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی رضایتمندی گردشگران از بازدید بناهای تاریخی (نمونه موردی: عمارت عالی قاپو)

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 77

چکیده

 تامین رضایت گردشگران باعث بهره مندی مقصد گردشگری از منابع حاصل از حوزه های اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی شده و در نتیجه, چرخه تکاملی و سیکل فزاینده ای ایجاد خواهد شد که موجب توسعه پایدار گردشگری خواهد شد. مدیران با استفاده از این اطلاعات, می توانند ویژگی ها را اولویت بندی کرده و منابع را به شیوه ای اثربخش و کارا در جهت افزایش کلی رضایت اختصاص دهند. لذا هدف از انجام این پژوهش, سنجش میزان رضایتمندی گردشگران از تجربه بازدید بنای تاریخی عالی قاپو است. برای پاسخ به این سوال که کدام یک از عوامل اثر بیشتری در میزان رضایتمندی گردشگران داشته و آیا این میزان رضایت در بین گردشگران داخلی تفاوتی داشته یا خیر, اولویت بندی میزان رضایتمندی در ابعاد متفاوت, حمل ونقل و دسترسی, دانش و برخورد کارکنان, کیفیت و امکانات محیطی, معماری و جذابیت تاریخی بنا, محل استقرار و فضای پیرامونی بنا, تمایل به بازدید مجدد بنا و سطح رضایتمندی گردشگران داخلی و خارجی موردبررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی و بر اساس ماهیت و روش توصیفی تحلیلی است و برای گردآوری اطلاعات از روش های کتابخانه ای و میدانی مبتنی بر پرسش نامه استفاده شده است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 268 نفر مشخص گردید. ابزار اصلی گردآوری داده ها, پرسش نامه محقق ساخته ای با 42 متغیر است که پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به میزان 74/0 تایید قرار گرفت. برای پاسخگویی به فرضیات پژوهش, داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون T تک نمونه ای, T زوجی, آزمون فریدمن و کای اسکوئر در نرم افزار SPSS تحلیل شد. طبق یافته ها بالاترین سطح رضایت مربوط به متغیر برخورد و دانش کارکنان و پس از آن معماری و جذابیت های تاریخی بناست. رضایت از محل استقرار و فضای پیرامونی, حمل ونقل و دسترسی و سرانجام کیفیت محیطی و امکانات داخلی در مرتبه های بعدی قرار می گیرند. رضایت گردشگران خارجی در همه گزینه ها از رضایت گردشگران داخلی پایین تر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیانی سلمی، صدیقه، زورمند، پریناز، یزدانی، علی، و عباسیان، آسیه. (1396). ارزیابی رضایتمندی گردشگران از بازدید بناهای تاریخی (نمونه موردی: عمارت عالی قاپو). مرمت و معماری ایران (مرمت آثار و بافت های تاریخی فرهنگی)، 7(13 )، 63-77. SID. https://sid.ir/paper/205125/fa

    Vancouver: کپی

    کیانی سلمی صدیقه، زورمند پریناز، یزدانی علی، عباسیان آسیه. ارزیابی رضایتمندی گردشگران از بازدید بناهای تاریخی (نمونه موردی: عمارت عالی قاپو). مرمت و معماری ایران (مرمت آثار و بافت های تاریخی فرهنگی)[Internet]. 1396؛7(13 ):63-77. Available from: https://sid.ir/paper/205125/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه کیانی سلمی، پریناز زورمند، علی یزدانی، و آسیه عباسیان، “ارزیابی رضایتمندی گردشگران از بازدید بناهای تاریخی (نمونه موردی: عمارت عالی قاپو)،” مرمت و معماری ایران (مرمت آثار و بافت های تاریخی فرهنگی)، vol. 7، no. 13 ، pp. 63–77، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/205125/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا