مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,115
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

641
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر فشار هوای ورودی و عوامل پاشش سوخت بر روی ارتقاء توان و کاهش آلایندگی موتور دیزل سنگین

صفحات

 صفحه شروع 239 | صفحه پایان 247

چکیده

 در این مقاله تاثیر عوامل سامانه سوخت رسانی و هوارسانی بر ارتقاء توان موتور دیزل سنگین RK215 بررسی شده است. فرایند شبیه سازی در نرم افزار AVL-Fire V8.3.1 طی چهار مرحله در حالت تمام بار صورت پذیرفته است. مرحله اول متعلق به حالت اولیه موتور با قانون پاشش سوخت شبه مثلثی, مقدار سوخت پاشش شده در هر چرخه 139 میلی گرم, قطر سوراخهای دماغه افشانه 3 میلیمتر و فشار هوای ورودی 4.2 بار است. در مرحله دوم اثر تغییر قانون پاشش سوخت به حالت مستطیلی با کاهش قطر سوراخهای دماغه و افزایش مقدار سوخت پاشش شده بررسی شده است که در نتیجه آن فشار بیشینه, توان خروجی, آلاینده های اکسید نیتروژن و دوده بترتیب 0.2%, 21%, 16.6% و 27% نسبت به مرحله اول افزایش داشته اند. در مرحله سوم تنها اثر افزایش فشار هوای ورودی (5 بار) نسبت به مرحله دوم بررسی شده است که در نتیجه آن, فشار بیشینه و توان خروجی و اکسید نیتروژن بترتیب 15.3% , 26% و 9% افزایش و دوده در حدود 4.6% کاهش یافته اند. در مرحله چهارم کاهش قطر سوراخهای دماغه نسبت به حالت سوم اتفاق افتاده است. فشار بیشینه و توان خروجی بترتیب 10.4%و 24% افزایش یافته اند. از طرفی دوده و مونوکسید نیتروژن نیز بترتیب در حدود 22% و 4.6% کاهش داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چامه سرا، سعید، و میرسلیم، سیدمصطفی. (1395). بررسی تاثیر فشار هوای ورودی و عوامل پاشش سوخت بر روی ارتقاء توان و کاهش آلایندگی موتور دیزل سنگین. مکانیک سازه ها و شاره ها، 6(4 )، 239-247. SID. https://sid.ir/paper/212747/fa

    Vancouver: کپی

    چامه سرا سعید، میرسلیم سیدمصطفی. بررسی تاثیر فشار هوای ورودی و عوامل پاشش سوخت بر روی ارتقاء توان و کاهش آلایندگی موتور دیزل سنگین. مکانیک سازه ها و شاره ها[Internet]. 1395؛6(4 ):239-247. Available from: https://sid.ir/paper/212747/fa

    IEEE: کپی

    سعید چامه سرا، و سیدمصطفی میرسلیم، “بررسی تاثیر فشار هوای ورودی و عوامل پاشش سوخت بر روی ارتقاء توان و کاهش آلایندگی موتور دیزل سنگین،” مکانیک سازه ها و شاره ها، vol. 6، no. 4 ، pp. 239–247، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/212747/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button