مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

804
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت بندی پل ها در عملکرد ترافیکی شبکه معابر شهری مطالعه موردی: شبکه معابر شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

چکیده

 شبکه های حمل و نقل, عناصر ضروری زندگی روزمره در جامعه های مدرن هستند. اختلال شبکهراه می تواند به طور جدی به بهره وری اقتصادی جامعه خسارتوارد کرده و زندگی روزانه بشر را بسیار دشوار نماید. در این میان نقش پل های بزرگراهی به عنوان بخشی از شبکه با ویژگی های منحصر به فرد بسیار حایز اهمیت است. پل ها از زیرساخت های حیاتی شبکه حمل و نقل محسوب می شوند که در اثر بسته شدن آن ها, شبکه حمل و نقل با مشکلات زیادی از جمله ترافیک شدید در شبکه, راه بندان و. . . مواجه می شود. بنابراین لازم است, مسئولین و برنامه ریزان همواره هزینه های قابل توجهی به تعمیر و نگهداری پل ها اختصاص دهند. شهر اصفهان, از جمله شهرهایی است که به علت عبور رودخانه از داخل شهر, بهره مندی از عملکرد صحیح پل ها در شبکه حمل و نقل آن بسیار ضروری به نظر می رسد. هدف از این مطالعه, اولویت بندی پل ها در عملکرد ترافیکی شبکه معابر شهر اصفهان است. روش ارائه شده اهمیت پل ها را بر اساس تغییر زمان سفر کل شبکه مشخص می کند. روش پیشنهادی بر روی 87 پل شبکه حمل و نقل شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفته است. اطلاعات مورد نیاز نظیرشبکه حمل و نقل اصفهان, ماتریس تقاضای سفر و توابع هزینه – حجم با استفاده از مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان جمع آوری شده است. مقایسه نتایج حاصل از روش پیشنهادی نشان می دهد حیاتی ترین پل ها لزوما پر حجم ترین پل ها نیستند. در حقیقت می توان گفت, اهمیت یک پل یا معبر بیش از آن که وابسته به حجم ترافیک آن باشد, به تعداد مسیرهای جایگزین عبور دهنده ترافیک آن پل یا معبر در زمان بسته بودن آن دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رهگذر، محمدعلی، حق شناس، حسین، رحیمی، شیرین، و بیرژندی، صالحه. (1397). اولویت بندی پل ها در عملکرد ترافیکی شبکه معابر شهری مطالعه موردی: شبکه معابر شهر اصفهان. مهندسی حمل و نقل، 10(1 (پیاپی 38) )، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/223969/fa

    Vancouver: کپی

    رهگذر محمدعلی، حق شناس حسین، رحیمی شیرین، بیرژندی صالحه. اولویت بندی پل ها در عملکرد ترافیکی شبکه معابر شهری مطالعه موردی: شبکه معابر شهر اصفهان. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1397؛10(1 (پیاپی 38) ):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/223969/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی رهگذر، حسین حق شناس، شیرین رحیمی، و صالحه بیرژندی، “اولویت بندی پل ها در عملکرد ترافیکی شبکه معابر شهری مطالعه موردی: شبکه معابر شهر اصفهان،” مهندسی حمل و نقل، vol. 10، no. 1 (پیاپی 38) ، pp. 1–17، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223969/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button