مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

937
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی فازی زمان بندی کارکنان هواپیما و حل آن با الگوریتم بهینه سازی ذرات انبوه

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 مساله زمان بندی کارکنان هواپیما از مهم ترین مسائل در حوزه تحقیق در عملیات به شمار می رود و به طور عمومی شامل تخصیص گروه های کارکنان به سفرهایی است که می بایست طبق برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده ای, توسط ناوگان موجود پوشش داده شوند, به طوری که هزینه های مربوط به تخصیص کارکنان به سفرها, کمینه شود. مساله زمان بندی کارکنان به دو فاز کلی تقسیم می شود. در فاز اول, تمام سفرهای رفت و برگشتی که شروع و خاتمه آنها در محل استقرار کارکنان است, تحت عنوان مجموعه ماموریت ها تعیین می شود. در فاز دوم به دلیل عدم قطعیت در انجام پرواز به دلایلی از قبیل وضعیت جوی آب و هوا, حضور یا غیبت کارکنان هواپیما, خرابی ناگهانی هواپیما و بسیاری عوامل دیگر, با استفاده از رویکرد مجموعه های فازی به مدلسازی مساله که خواهان تخصیص بهینه کارکنان به سفرهاست می پردازیم. استفاده از تئوری مجموعه های فازی در این مساله شرایط واقعی تری برای زمان بندی کارکنان هواپیما ایجاد می کند. در حل مساله زمان بندی کارکنان هواپیما با توجه به قرار گرفتن در گروه مسائل NP-hard, به استفاده از الگوریتم بهینه سازی ذرات انبوه به برای حل مساله مورد پژوهش پرداخته شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پاک سرشت، میلاد، مهدوی، ایرج، و شیرازی، بابک. (1394). مدل سازی فازی زمان بندی کارکنان هواپیما و حل آن با الگوریتم بهینه سازی ذرات انبوه. مهندسی حمل و نقل، 7(1)، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/224002/fa

    Vancouver: کپی

    پاک سرشت میلاد، مهدوی ایرج، شیرازی بابک. مدل سازی فازی زمان بندی کارکنان هواپیما و حل آن با الگوریتم بهینه سازی ذرات انبوه. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1394؛7(1):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/224002/fa

    IEEE: کپی

    میلاد پاک سرشت، ایرج مهدوی، و بابک شیرازی، “مدل سازی فازی زمان بندی کارکنان هواپیما و حل آن با الگوریتم بهینه سازی ذرات انبوه،” مهندسی حمل و نقل، vol. 7، no. 1، pp. 1–12، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/224002/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button