مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

436
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه روشی جدید به منظور بهینه سازی مدیریت شارژ و دشارژ PHEVها با هدف بهبود پارامترهای الکتریکی شبکه

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 52

کلیدواژه

خودرو الکتریکی هیبریدی (PHEV)Q1

چکیده

 مشکلات مربوط به هزینه و آلایندگی سوخت های فسیلی موجب افزایش انگیزه در بهره برداری از خودروهای الکتریکی شده است. با این وجود, استفاده از این خودروها بدلیل بار الکتریکی مضاعفی که به شبکه برق تحمیل می کنند, با چالش همراه است. براین اساس در این مقاله روشی ارائه شده است که با مدیریت بهینه شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی هیبریدی (PHEV[1]), پارامترهای الکتریکی شبکه شامل تلفات و پروفیل ولتاژ بهبود یابند. مدیریت بهینه مدنظر مقاله حاضر, مدیریت همزمان توان اکتیو و راکتیو PHEVها را شامل می-شود. بمنظور اجرای مدیریت بهینه, در این مقاله رفتار احتمالی مصرف کنندگان و PHEVها براساس فاکتورهای تاثیرگذار در آن ها مدلسازی شده است. با توجه به تعدد فاکتورهای مدنظر و عدم همگرایی مسئله توسط روش-های عادی بهینه سازی, روش بهینه سازی دو مرحله ای پیشنهاد داده شده است که با مدیریت توان اکتیو و راکتیو PHEVها, امکان دستیابی به اهداف مدنظر را فراهم می کند. از مزیت های روش پیشنهادی می توان به کاهش حجم محاسبات با توجه به حل مساله در هر پله زمانی به صورت مستقل و در نتیجه کاهش زمان حل مساله بهینه سازی اشاره کرد. روش پیشنهادی با انجام تکرارهای مونت کارلو بر روی شش سناریوی مدیریت توان مختلف توسط نرم افزارهای GAMS و DIgSILENT بر روی شبکه واقعی kV20 توزیع سیرجان در استان کرمان پیاده سازی شده است. نتایج حاصل از انجام سناریوهای مختلف نشان می دهند که مدیریت اعمالی بر شارژ و دشارژ PHEVها موجب صاف تر شدن پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات شبکه گردیده است. بنابراین با استفاده از روش پیشنهادی, بار الکتریکی مضاعف تحمیل شده به شبکه توسط خودروهای برقی نه تنها باعث افزایش تلفات انرژی نخواهد شد, بلکه با مدیریت صحیح PHEVها, تلفات شبکه در مقایسه با عدم حضور آن ها کاهش خواهد یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسلامی، رضا، نفیسی، حامد، و حسینی، سیدامیر. (1398). ارائه روشی جدید به منظور بهینه سازی مدیریت شارژ و دشارژ PHEVها با هدف بهبود پارامترهای الکتریکی شبکه. کیفیت و بهره وری در صنعت برق ایران، 8(1 (پیاپی15) )، 41-52. SID. https://sid.ir/paper/226215/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامی رضا، نفیسی حامد، حسینی سیدامیر. ارائه روشی جدید به منظور بهینه سازی مدیریت شارژ و دشارژ PHEVها با هدف بهبود پارامترهای الکتریکی شبکه. کیفیت و بهره وری در صنعت برق ایران[Internet]. 1398؛8(1 (پیاپی15) ):41-52. Available from: https://sid.ir/paper/226215/fa

    IEEE: کپی

    رضا اسلامی، حامد نفیسی، و سیدامیر حسینی، “ارائه روشی جدید به منظور بهینه سازی مدیریت شارژ و دشارژ PHEVها با هدف بهبود پارامترهای الکتریکی شبکه،” کیفیت و بهره وری در صنعت برق ایران، vol. 8، no. 1 (پیاپی15) ، pp. 41–52، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/226215/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button