مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

842
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد تکنیک DGPS جهت بهبود طرح های ناوبری فرودگاه های ایران

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 37

چکیده

 این مقاله نقش دستگاه های کمک ناوبری زمینیILS/DME را به منظور هدایت هواپیماها در مسیر های هوایی بررسی نموده که به علت محدودیت های موجود برای نصب آن ها در تمام مناطق, به ضرورت استفاده از ماهواره هایGPS نیز پرداخته است. از طرفی خطاهای مختلف ماهوار ه ها, باعث کاهش دقت سیگنال های دریافتی توسط هواپیما خواهد شد که برای حذف آن ها و افزایش دقت ناوبری, می توان از تکنیک های مختلف, PBN-SBAS-GBAS-ABAS استفاده نمود. روش های یادشده در بیشتر کشورهای پیشرفته در امر هوانوردی امتیازات فراوانی به همراه دارد ولی به دلیل آماده نبودن بسترها و زیرساخت های اولیه برای استفاده از تکنیک های یادشده در فرودگاه های ایران و جهت افزایش دقت دستگاه های زمینی ILS/DME روش ترکیب DGPS و GDOP پیشنهاد شده است. هدف اصلی این تحقیق, شبیه سازی و بررسی مسیر های پروازی طرح تقرب فرودگاه بین المللی مشهد با پخش سیگنال های ناوبری ILS/DME به کمک روش DGPS و GDOP می باشد که تاکنون شبیه سازی دقیقی با نرم افزار موجود در کابین هواپیما, در این زمینه انجام نشده است. رسم منحنی سیگنال های متنوع شبیه سازی شده دستگاه های زمینی مانند انحراف از خط مرکزی باند, شیب فرود و فاصله هواپیما تا فرودگاه با روش فوق و مقایسه آن با سیگنال های ماهواره GPS از نکات برجسته این تحقیق می باشد. جهت انجام شبیه سازی ها از نرم افزار AD_AFIS استفاده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بالسینی، فرخ، مهدوی، مژده، و معدنی، محسن. (1398). کاربرد تکنیک DGPS جهت بهبود طرح های ناوبری فرودگاه های ایران. صنایع الکترونیک، 10(2 )، 25-37. SID. https://sid.ir/paper/229585/fa

    Vancouver: کپی

    بالسینی فرخ، مهدوی مژده، معدنی محسن. کاربرد تکنیک DGPS جهت بهبود طرح های ناوبری فرودگاه های ایران. صنایع الکترونیک[Internet]. 1398؛10(2 ):25-37. Available from: https://sid.ir/paper/229585/fa

    IEEE: کپی

    فرخ بالسینی، مژده مهدوی، و محسن معدنی، “کاربرد تکنیک DGPS جهت بهبود طرح های ناوبری فرودگاه های ایران،” صنایع الکترونیک، vol. 10، no. 2 ، pp. 25–37، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/229585/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button