Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,112
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

784
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت زمان بندی چراغ های راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی-زمانی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 85

چکیده

 پدیده های موجود در جهان واقعی به دو دسته ایستا و پویا گروه بندی می شوند. پدیده های ایستا پدیده هایی هستند که در طول زمان ثابت می باشند ولی پدیده های پویا در طول زمان دچار تغییر می شوند که این تغییر ممکن است در مکان, هندسه, خصوصیات توصیفی و ... پدیده انجام گیرد. از انجایی که خصوصیات ترافیک در طول زمان تغییر می یابد و نیز این خصوصیات به یک مکان تعلق می گیرد, یک پدیده مکانی-زمانی محسوب می گردد. امروزه پیشرفت فناوری باعث شده تا امکان مدیریت پدیده های مکانی-زمانی در سیستم های اطلاعات مکانی فراهم آید.هدف این تحقیق بررسی امکان کنترل و هماهنگ سازی چراغ های راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی-زمانی می باشد. به همین منظور ابتدا مولفه ها و پارامترهای مربوط به تعیین شرایط ترافیکی و هماهنگ سازی چراغ ها جمع آوری شده و بر مبنای آن ساختار داده های ترافیکی زمانی (داده های پویا) برای ورود به پایگاه داده, تعیین می گردد.این ساختار به نحوی تعیین شده که متناسب با نوع رفتار ترافیکی موجود, شرایط ترافیکی لحظه ای بر مبنای اطلاعات دقیق کمی به سیستم معرفی می گردد. در این تحقیق, ذخیره سازی و مدلسازی داده های پویا به همراه داده های مکانی مربوط به مسیر خیابان ها (داده های ایستا) بر اساس مدل رابطه ای اشیای مکانی دارای برچسب زمانی انجام گرفته که با ایجاد ارتباط بین این داده ها, تغییرات به وجود آمده در شرایط ترافیکی در هر لحظه تعیین می گردد. بر اساس این تغییرات, پارامترهای ترافیکی و مقدار وابستگی بین تقاطع ها محاسبه می شود و سپس بر اساس این اطلاعات, زمانبندی چراغ ها به صورت منفرد و شبکه انجام می پذیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاحی، غلامرضا. (1393). مدیریت زمان بندی چراغ های راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی-زمانی. علوم و فنون نقشه برداری، 4(3)، 71-85. SID. https://sid.ir/paper/249347/fa

    Vancouver: کپی

    فلاحی غلامرضا. مدیریت زمان بندی چراغ های راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی-زمانی. علوم و فنون نقشه برداری[Internet]. 1393؛4(3):71-85. Available from: https://sid.ir/paper/249347/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا فلاحی، “مدیریت زمان بندی چراغ های راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی-زمانی،” علوم و فنون نقشه برداری، vol. 4، no. 3، pp. 71–85، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249347/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا