مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عوامل ترافیکی موثر بر وقوع تصادفات در نواحی ورودی تونل های شهری (مطالعه موردی: تونل رسالت)

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 116

کلیدواژه

مدل خطی تعمیمیافته (GLM)Q1
مدل جمعی تعمیمیافته (GAM)Q1

چکیده

 . هدف از این تحقیق, استفاده از مدل جمعی تعمیم یافته (GAM) به عنوان رویکردی ناپارامتری جهت شناسایی عوامل ترافیکی موثر بر فراوانی تصادفات در نواحی دسترسی و ورودی تونل های شهری و مقایسه ی نتایج حاصل از آن با مدل خطی تعمیم یافته (GLM) به عنوان رویکردی پارامتری است. برای این منظور اطلاعات تصادفات رخ داده در محدوده ی تونل رسالت به همراه داده های ترافیکی روزانه در طول سه سال متوالی (1389 تا 1391) از مرکز کنترل و مدیریت تونل های شهری تهران دریافت شد. پس از پردازش اطلاعات, تعداد 1047 تصادف در نواحی دسترسی و ورودی تونل به عنوان متغیر وابسته و سه متغیر لگاریتم حجم ترافیک, فراوانی وسایل نقلیه سنگین (درصد) و اختلاف سرعت از محدودیت سرعت بزرگراه به عنوان متغیرهای مستقل نهایی جهت فرآیند مدل سازی انتخاب شدند. بر اساس نتایج مدل خطی تعمیم یافته, اثر خطی متغیرهای لگاریتم حجم روزانه (009/0 p<), فراوانی وسایل نقلیه سنگین (000/0 p<) و اختلاف میانگین سرعت روزانه وسایل نقلیه عبوری از تونل نسبت به محدودیت سرعت بزرگراه (000/0 p<) در فراوانی تصادفات نواحی دسترسی و ورودی تونل معنی دار گزارش شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن پور، حسین، و شیرگیر، بهروز. (1398). تحلیل عوامل ترافیکی موثر بر وقوع تصادفات در نواحی ورودی تونل های شهری (مطالعه موردی: تونل رسالت). مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)، 19(1 )، 105-116. SID. https://sid.ir/paper/256638/fa

    Vancouver: کپی

    حسن پور حسین، شیرگیر بهروز. تحلیل عوامل ترافیکی موثر بر وقوع تصادفات در نواحی ورودی تونل های شهری (مطالعه موردی: تونل رسالت). مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)[Internet]. 1398؛19(1 ):105-116. Available from: https://sid.ir/paper/256638/fa

    IEEE: کپی

    حسین حسن پور، و بهروز شیرگیر، “تحلیل عوامل ترافیکی موثر بر وقوع تصادفات در نواحی ورودی تونل های شهری (مطالعه موردی: تونل رسالت)،” مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)، vol. 19، no. 1 ، pp. 105–116، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/256638/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button