مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,481
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,144
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ساختار زبانی نمایشنامه های هملت ِ داگ، مکبث کاهوت تام استوپارد از منظر ویتگنشتاین

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 18

چکیده

 ویتگنشتاین نظریه ی بازی های زبانی را بر اساس فعالیت های روزانه ی مردم ارائه کرد و تام استوپارد در سال 1980, دو نمایشنامه ی هملت داگ, مکبث کاهوت را-که همراه با یکدیگر اجرا می شوند-بر پایه ی این نظریه نگاشت. وی در هملت داگ مخاطبان را در معرض زبانی جدید به نام داگ قرار می دهد که شامل واژه های انگلیسی است اما معانی این واژه ها کاملا متفاوت اند. در نمایشنامه ی نخست, زبان داگ بر اساس نظریه ی کارکرد معنای لودویگ ویتگنشتاین عرضه می شود تا در نمایشنامه ی دوم, مخاطب با مطابقت دادن شخصیت ستمگر مکبث با شخصیت بازرس, به درکی زبانی دست یابد. بازیگران اجرای مکبث را با زبان داگ ادامه می دهند که پس از اجرای هملت داگ برای مخاطب قابل درک است. استوپارد نشان می دهد که چیزی به نام زبان شخصی وجود ندارد و تنها ابزاری که می تواند در برابر قدرت پیروز شود, زبان است. در پژوهش حاضر اثبات می شود که مخاطب, معانی واژه ها را با کارکرد آن ها درک می کند و می آموزد و می توان با کمک نمایشنامه, زبان های بیگانه را به مخاطبان آموخت. در این مقاله با هدف بررسی شیوه ی فراگیری زبان به واسطه ی درام, شیوه ی آفرینش زبان داگ و عرضه ی آن, براساس تکرار دیالوگ ها, تحلیل و بررسی شده است. گرداوری اطلاعات به روش کتابخانه ای بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زیورعالم، احسان، و سجودی، فرزان. (1396). بررسی ساختار زبانی نمایشنامه های هملت ِ داگ, مکبث کاهوت تام استوپارد از منظر ویتگنشتاین. نامه هنرهای نمایشی و موسیقی، 7(14 )، 5-18. SID. https://sid.ir/paper/261137/fa

    Vancouver: کپی

    زیورعالم احسان، سجودی فرزان. بررسی ساختار زبانی نمایشنامه های هملت ِ داگ, مکبث کاهوت تام استوپارد از منظر ویتگنشتاین. نامه هنرهای نمایشی و موسیقی[Internet]. 1396؛7(14 ):5-18. Available from: https://sid.ir/paper/261137/fa

    IEEE: کپی

    احسان زیورعالم، و فرزان سجودی، “بررسی ساختار زبانی نمایشنامه های هملت ِ داگ, مکبث کاهوت تام استوپارد از منظر ویتگنشتاین،” نامه هنرهای نمایشی و موسیقی، vol. 7، no. 14 ، pp. 5–18، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261137/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button