Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

400
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش فعالیت های آموزشی و ترویجی بر عملکرد زارعین صنوبر در شهرستان ارومیه

صفحات

 صفحه شروع 241 | صفحه پایان 255

چکیده

 هدف کلی این پژوهش بررسی نقش فعالیت های آموزشی و ترویجی بر عملکرد زارعین صنوبر (کوددهی, آبیاری, وجین, مبارزه با آفات, هرس کردن, شخم زدن و فاصله کاشت) در شهرستان ارومیه بود. برای انجام این پژوهش از روش های توصیفی و علی- ارتباطی بهره گرفته شد و زارعین صنوبر شهرستان ارومیه به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شدند. بر اساس نمونه گیری تصادفی, 76 نفر به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند. بر اساس نتایج به دست آمده در زمینه بهره مندی از فعالیت های آموزشی و ترویجی, مشخص شد که 31.6 درصد از افراد در زمینه کود حیوانی, 50 درصد در زمینه کود شیمیایی, 57.9 درصد در زمینه حجم آبیاری, 52.6 درصد افراد در زمینه دفعات آبیاری, 36.8 درصد در زمینه وجین کردن, 73.7 درصد در زمینه مبارزه با آفات, 73.7 درصد در زمینه هرس کردن, 78.9 درصد در زمینه شخم زدن و 52.6 درصد در زمینه فاصله کاشت بهره مندی از فعالیت های آموزش و ترویجی را کم و یا بسیار کم ارزیابی کرده اند. همچنین بر اساس نتایج تحلیل رگرسیونی مشخص شد که 66 درصد تغییرات متغیر کود حیوانی, 62 درصد تغییرات متغیر کود شیمیایی, 61 درصد تغییرات متغیر حجم آبیاری, 81 درصد تغییرات متغیر دفعات آبیاری, 67 درصد تغییرات متغیر وجین کردن, 78 درصد تغییرات مبارزه با آفات, 49 درصد تغییرات متغیر هرس کردن, 56 درصد تغییرات متغیر شخم زدن و 89 درصد تغییرات متغیر فاصله کاشت, متاثر از فعالیت های آموزشی و ترویجی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجاریان، مرضیه، و حسین زاده، امید. (1394). نقش فعالیت های آموزشی و ترویجی بر عملکرد زارعین صنوبر در شهرستان ارومیه. پژوهش و توسعه جنگل، 1(3 )، 241-255. SID. https://sid.ir/paper/263797/fa

    Vancouver: کپی

    حجاریان مرضیه، حسین زاده امید. نقش فعالیت های آموزشی و ترویجی بر عملکرد زارعین صنوبر در شهرستان ارومیه. پژوهش و توسعه جنگل[Internet]. 1394؛1(3 ):241-255. Available from: https://sid.ir/paper/263797/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه حجاریان، و امید حسین زاده، “نقش فعالیت های آموزشی و ترویجی بر عملکرد زارعین صنوبر در شهرستان ارومیه،” پژوهش و توسعه جنگل، vol. 1، no. 3 ، pp. 241–255، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263797/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا