مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

815
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاهش تولید آلاینده اکسید نیتروژن در محفظه احتراق هواچرخشی با استفاده از هوادهی در مجرای سوخت

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 51

چکیده

 در این مقاله تحلیل عددی اثر همزمان هوادهی در مجرای سوخت و سرعت چرخش هوا بر تولید و انتشار اکسید نیتروژن در یک محفظه احتراق استوانه ای انجام شده است. در این راستا, مخلوط استوکیومتریک متان - هوا در یک محفظه هواچرخشی با احتراق آشفته و غیرپیش آمیخته در نظر گرفته شده است. تاثیر هوادهی در مجرای سوخت در نسبت هم ارزی ثابت و در اعداد چرخش صفر, 0.48, 0.68 و 1.08 بررسی شده است. برای مدلسازی آشفتگی جریان از مدل k−e و جهت برهم کنش آشفتگی - احتراق دو مدل PDF و EDM اعمال شده اند. مقایسه نتایج شبیه سازی عددی با مقادیر تجربی نشان می دهد که مدل PDF به همراه مکانیزم زلدویچ برای پیش بینی پارامترهای احتراق چرخشی مناسب است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که در هر عدد چرخش, یک درصد هوادهی مشخص وجود دارد که به ازای آن علاوه بر احتراق کامل میزان تولید آلاینده NO به حداقل می رسد. همچنین بدون هوادهی در مجرای سوخت, اعمال چرخش در هوای ورودی منجر به افزایش دمای خروجی و افزایش تولید اکسیدهای نیتروژن در محفظه می شود. نتایج تحلیل عددی نشان می دهد که در عدد چرخش 0.48, هوادهی در مجرای سوخت به میزان 2.5 درصد, منجر به احتراق کامل, افزایش دمای متوسط خروجی و همچنین کاهش تولید آلاینده NO خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ارشادی، علی، و رجبی زرگرآبادی، مهران. (1396). کاهش تولید آلاینده اکسید نیتروژن در محفظه احتراق هواچرخشی با استفاده از هوادهی در مجرای سوخت. دانش و فناوری هوا فضا، 6(1 )، 41-51. SID. https://sid.ir/paper/264145/fa

    Vancouver: کپی

    ارشادی علی، رجبی زرگرآبادی مهران. کاهش تولید آلاینده اکسید نیتروژن در محفظه احتراق هواچرخشی با استفاده از هوادهی در مجرای سوخت. دانش و فناوری هوا فضا[Internet]. 1396؛6(1 ):41-51. Available from: https://sid.ir/paper/264145/fa

    IEEE: کپی

    علی ارشادی، و مهران رجبی زرگرآبادی، “کاهش تولید آلاینده اکسید نیتروژن در محفظه احتراق هواچرخشی با استفاده از هوادهی در مجرای سوخت،” دانش و فناوری هوا فضا، vol. 6، no. 1 ، pp. 41–51، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264145/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button