مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

399
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

481
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل ناپایداری فلاتر یک بال مرفینگ در جهت تغییر طول دهانه تحت تاثیر پارامترهای مختلف

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 16

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر, تحلیل پایداری فلاتر بال مرفینگ هواپیما و بررسی آثار ناشی از تغییر طول در جهت دهانه است. وجود یک عضو مرفینگ به منظور تغییر دهانه بال هواپیما, باعث تغییر طول دهانه بال و در نتیجه باعث بر هم زدن معادلات سازه و آیرودینامیکی و وابستگی آن ها به مکان و زمان تغییر طول می شود. جهت تشکیل و حل معادلات حاکم, از مدل سازه ای تیر اویلر برنولی و مدل آیرودینامیک ناپایای پیترز استفاده می شود. از جنبه های نوآوری این مقاله, تحلیل و بررسی آثار همزمان پارامترهایی همچون محل قرارگیری موتور, نیروی موتور و زاویه پس گرایی بر پایداری آیروالاستیک بال مرفینگ است. بررسی پایداری با استفاده از معادلات خطی و بر اساس تحلیل مقدار ویژه سیستم صورت گرفته و ارزیابی و دقت نتایج به دست آمده, از طریق مقایسه با نتایج موجود در پیشینه تحقیقات مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهند که هم زمان با افزایش طول بال, وجود موتور یا یک زاویه پس گرایی کوچک باعث کاهش سرعت فلاتر شده و پدیده فلاتر را بحرانی تر می کنند. همچنین سرعت باز شدن بال مرفینگ اثر مثبت بر عملکرد آیروالاستیک داشته و هر چه بال مرفینگ سریعتر باز شود, سرعت فلاتر بیشتر خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مروج برزانی، حسین، و شاهوردی، حسین. (1398). تحلیل ناپایداری فلاتر یک بال مرفینگ در جهت تغییر طول دهانه تحت تاثیر پارامترهای مختلف. دانش و فناوری هوا فضا، 8(2 )، 7-16. SID. https://sid.ir/paper/264154/fa

    Vancouver: کپی

    مروج برزانی حسین، شاهوردی حسین. تحلیل ناپایداری فلاتر یک بال مرفینگ در جهت تغییر طول دهانه تحت تاثیر پارامترهای مختلف. دانش و فناوری هوا فضا[Internet]. 1398؛8(2 ):7-16. Available from: https://sid.ir/paper/264154/fa

    IEEE: کپی

    حسین مروج برزانی، و حسین شاهوردی، “تحلیل ناپایداری فلاتر یک بال مرفینگ در جهت تغییر طول دهانه تحت تاثیر پارامترهای مختلف،” دانش و فناوری هوا فضا، vol. 8، no. 2 ، pp. 7–16، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button