مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

425
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثرانحنای عرضی شناور تندرو بر مولفه های هیدرودینامیکی آن

صفحات

 صفحه شروع 259 | صفحه پایان 266

چکیده

 با توجه به کاربردهای مختلف شناورهای تندرو, تقاضا برای استفاده از این شناورها افزایش یافته است. از اهداف مهم طراحی این دسته از شناورها, دست یابی به سرعت های بالاتر می باشد که یکی از موانع این مهم مسیله ناپایداری طولی می باشد. جهت جلوگیری از وقوع ناپایداری طولی در شناور روش های مختلفی بیان شده است که از آن جمله می توان به اضافه نمودن المان های کنترلی مانند اینترسپتور, تریم تب و. . . به بدنه شناور اشاره کرد. از مهم ترین معایب استفاده از این المان ها موضوع تعمیر و نگه داری و کنترل آن ها می باشد, در نتیجه اگر بتوان ناپایداری طولی شناور را به روشی حل کرد که نیاز به تعمیرات و نگه داری نداشته باشد مفید و عملی خواهد بود. در این تحقیق روش جدیدی جهت رفع ناپایداری طولی شناور تندرو ارایه شده است. در این روش با استفاده از انحنای عرضی بدنه ناپایداری شناور رفع گردیده است. جهت بررسی تاثیر انحنای عرضی بدنه از روش عددی استفاده شده است. همچنین جهت اعتبارسنجی روش عددی, از تست مقاومت شناور در حوضچه کشش استفاده شده است. شناور کوگار یک شناور تندرو تک بدنه هاردچاین با ددرایزی ثابت در پاشنه شناور می باشد. از تست تجربی پارامترهایی چون مقاومت, تریم دینامیکی و بالاآمدگی مرکز ثقل حاصل می شوند که این پارامترها جهت اعتبارسنجی روش عددی نیز به کار برده می شوند. نتایج نهایی در قالب تاثیر انحنا بر ناپایداری طولی, مقاومت و زاویه ی تریم دینامیکی برای سرعت های ورودی مختلف ارایه شده است. نتایج نشان می دهدکه, تغییر انحنای عرضی تاثیر قابل ملاحظه ای روی ناپایداری طولی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی، امین، و علوی، مجتبی. (1399). بررسی اثرانحنای عرضی شناور تندرو بر مولفه های هیدرودینامیکی آن. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 50(3 (پیاپی 92) )، 259-266. SID. https://sid.ir/paper/269864/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی امین، علوی مجتبی. بررسی اثرانحنای عرضی شناور تندرو بر مولفه های هیدرودینامیکی آن. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز[Internet]. 1399؛50(3 (پیاپی 92) ):259-266. Available from: https://sid.ir/paper/269864/fa

    IEEE: کپی

    امین نجفی، و مجتبی علوی، “بررسی اثرانحنای عرضی شناور تندرو بر مولفه های هیدرودینامیکی آن،” مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، vol. 50، no. 3 (پیاپی 92) ، pp. 259–266، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269864/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button