مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

360
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر فشار بالا و پایین دست انژکتور مقطع حلقوی بر روی عملکرد موتور دیزل

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 134

چکیده

 انژکتور موتور دیزل مهم ترین قسمت آن می باشد که می تواند تاثیر چشم گیری بر عملکرد آن بگذارد در این مقاله از انژکتور مقطع حلقوی برای پاشش سوخت استفاده شد و تاثیر تغییر فشار ورودی انژکتور و همچنین مقدار پرخورانی بر روی این نوع از انژکتورها مورد بررسی قرارگرفته است. نتایج عددی نشان می دهد که در حالت پرخورانی با افزایش فشار پاشش, احتراق به صورت کامل تر اتفاق افتاده و مقدار SFC تا 195/0 کاهش می یابد, نتایج همچنین نشان می دهد که مقدار توان و گشتاور با افزایش فشار ورودی افزایش یافته و مقدار آلاینده های تولیدی نیز افزایش یافتند. در حالت مکش طبیعی, با کاهش فشار پاشش مقدار SFC کاهش یافت و مقدار آن برای فشار پاششی 60MPa به 21/0 رسید. در این حالت نیز با افزایش فشار پاشش مقدار توان, گشتاور و مقدار آلاینده های تولیدی افزایش یافتند. مقایسه ی دو حالت پرخورانی و مکش طبیعی نشان می دهد که مقدار افزایش برای دوده در حالت پرخورانی کمتر از حالت دیگر می-باشد همچنین این مقایسه نشان می دهد که مقدار تولید NO در حالت مکش طبیعی کمتر از حالت دیگر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شروانی تبار، محمدتقی، اسمعیل نژاد، رسول، رضوی، سیداسماعیل، و جعفری، محمد. (1398). بررسی تاثیر فشار بالا و پایین دست انژکتور مقطع حلقوی بر روی عملکرد موتور دیزل. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 49(4 (پیاپی 89) )، 125-134. SID. https://sid.ir/paper/269884/fa

    Vancouver: کپی

    شروانی تبار محمدتقی، اسمعیل نژاد رسول، رضوی سیداسماعیل، جعفری محمد. بررسی تاثیر فشار بالا و پایین دست انژکتور مقطع حلقوی بر روی عملکرد موتور دیزل. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز[Internet]. 1398؛49(4 (پیاپی 89) ):125-134. Available from: https://sid.ir/paper/269884/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی شروانی تبار، رسول اسمعیل نژاد، سیداسماعیل رضوی، و محمد جعفری، “بررسی تاثیر فشار بالا و پایین دست انژکتور مقطع حلقوی بر روی عملکرد موتور دیزل،” مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، vol. 49، no. 4 (پیاپی 89) ، pp. 125–134، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269884/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button