مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

487
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی اثرات سربالک منحنی دوباله بر روی ضریب پسای ریز پهپاد

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 237

چکیده

 روش های مختلفی برای افزایش نسبت کارایی آئرودینامیکی بال وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها استفاده از سربالک در نوک بال محدود می باشد. در این پژوهش, 4 سربالک منحنی دوباله با ارتفاع های بالک بالایی 2, 3, 4 و 5 سانتی متر به نیم مدل ریز پهپاد RQ170 نصب و اثرات ارتفاع سربالک در کاهش پسای مدل در زاویه حمله 0 درجه در اعداد رینولدز پایین بررسی شده است. همچنین تاثیر سربالک منحنی دوباله بر روی زوایای مختلف پروازی و اعداد رینولدز مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. داده برداری ها در 5 عدد رینولدز زیر بحرانی 22000, 28400, 34000, 42000 و 46500 برحسب وتر آئرودینامیکی متوسط بال و در 5 زاویه حمله 0, 5, 10, 15 و 20 درجه در تونل باد انجام شده است. نتایج بیانگر کاهش ضریب پسا در اعداد رینولدز و زوایای حمله مختلف می باشد. مشخص شد که با افزایش عدد رینولدز در زاویه حمله 0 درجه ضریب پسا کاهش بیشتری داشته است. همچنین نصب سربالک منحنی دوباله با ارتفاع بالک بالایی cm3 کاهش پسای کل بیشتری نسبت به سربالک های دیگر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نشاط کفاش، امیررضا، بک خوشنویس، امیر، و ایزدی یزدی، محمدجواد. (1399). بررسی تجربی اثرات سربالک منحنی دوباله بر روی ضریب پسای ریز پهپاد. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 50(1 (پیاپی 90) )، 233-237. SID. https://sid.ir/paper/270104/fa

    Vancouver: کپی

    نشاط کفاش امیررضا، بک خوشنویس امیر، ایزدی یزدی محمدجواد. بررسی تجربی اثرات سربالک منحنی دوباله بر روی ضریب پسای ریز پهپاد. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز[Internet]. 1399؛50(1 (پیاپی 90) ):233-237. Available from: https://sid.ir/paper/270104/fa

    IEEE: کپی

    امیررضا نشاط کفاش، امیر بک خوشنویس، و محمدجواد ایزدی یزدی، “بررسی تجربی اثرات سربالک منحنی دوباله بر روی ضریب پسای ریز پهپاد،” مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، vol. 50، no. 1 (پیاپی 90) ، pp. 233–237، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270104/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button