مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

832
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

600
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحقیق تجربی اثرات زاویه حمله بر روی مشخصه های آیرودینامیکی مدل هواپیما با ترکیب بال مثلثی-بدنه-دم عمودی تحت اثرات زمین

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 151

چکیده

 مشخصه های آیرودینامیکی یک هواپیما با پیکربندی بال مثلثی, هنگام برخاست و نشست, بطور قابل توجهی تحت تاثیر زمین قرار دارد. در این تحقیق اثر استاتیکی زمین روی یک مدل هواپیمای بال مثلثی 60 درجه با لبه های تیز متقارن به همراه بدنه و دم عمودی بصورت تجربی در تونل باد کم سرعت مورد مطالعه قرار گرفت. تونل باد مذکور از نوع مدار بسته و دارای مقطع آزمون باز به ابعاد 2/2 متر در 8/2 متر و حداکثر سرعت 90 متر بر ثانیه می باشد. تغییرات فشار دینامیکی در میدان جریان مقطع آزمون از مقدار متوسط کمتر 2/0 درصد و مقدار شدت اغتشاشات جریان مقطع آزمون در مرکز مقطع حدود 13/0 درصد می باشد. در تستهای مذکور اثرات زمین با استفاده از یک صفحه ثابت با ارتفاع قابل تغییر شبیه سازی شده است. نتایج نشان داده است که با کاهش فاصله از زمین نیروی برآ افزایش, نیروی پسای القایی کاهش, پسای کل افزایش و گشتاور پیچشی دماغه پایین به صورت غیر خطی افزایش پیدا کرده است. نرخ افزایش ضریب برآ در نواحی خطی با کاهش فاصله از زمین افزایش پیدا کرده است. در نواحی غیر خطی نیز روند افزایش ضریب برآ با کاهش فاصله از زمین وجود داشته اما میزان افزایش بخاطر انفجار گردابه ها و جدایش جریان از روی سطح کاهش محسوسی داشته است. در زوایای حمله مثبت بیشترین درصد افزایش ضریب برآ مربوط به زاویه حمله 5 درجه بوده است که بدلیل وجود جریان گردابه ای کامل روی کل سطح بال می باشد. کمترین درصد افزایش مربوط به زاویه حمله 30 درجه بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قجر، ارسلان، سیدشمس طالقانی، سیدآرش، سلطانی، محمدرضا، و مصدری، مهران. (1399). تحقیق تجربی اثرات زاویه حمله بر روی مشخصه های آیرودینامیکی مدل هواپیما با ترکیب بال مثلثی-بدنه-دم عمودی تحت اثرات زمین. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 50(2 (پیاپی 91) )، 143-151. SID. https://sid.ir/paper/270177/fa

    Vancouver: کپی

    قجر ارسلان، سیدشمس طالقانی سیدآرش، سلطانی محمدرضا، مصدری مهران. تحقیق تجربی اثرات زاویه حمله بر روی مشخصه های آیرودینامیکی مدل هواپیما با ترکیب بال مثلثی-بدنه-دم عمودی تحت اثرات زمین. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز[Internet]. 1399؛50(2 (پیاپی 91) ):143-151. Available from: https://sid.ir/paper/270177/fa

    IEEE: کپی

    ارسلان قجر، سیدآرش سیدشمس طالقانی، محمدرضا سلطانی، و مهران مصدری، “تحقیق تجربی اثرات زاویه حمله بر روی مشخصه های آیرودینامیکی مدل هواپیما با ترکیب بال مثلثی-بدنه-دم عمودی تحت اثرات زمین،” مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، vol. 50، no. 2 (پیاپی 91) ، pp. 143–151، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا