مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

877
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

273
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یافتن کوتاه ترین مسیر فازی با تلفیق داده های گذشته و لحظه ای ترافیک

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 25

چکیده

 مسیریابی فقط بر اساس داده های ترافیک گذشته همواره نتیجه بخش نیست. چون به دلیل وقوع تصادفات, تعمیرات خیابان ها و غیره, گاهی تغییرات شدیدی در حجم ترافیک خیابان ها پیش می آید. از سویی دیگر مسیریابی فقط بر اساس داده های لحظه ای ترافیک مناسب نیست, زیرا در مورد یال های نزدیک می توان به داده های لحظه ای اعتماد نمود, ولی در مورد یال های دورتر داده های لحظه ای اعتبار خود را به تدریج از دست می دهند, چون تا به آن ها برسیم وضعیت ترافیک تغییر کرده است. هدف این تحقیق ارائه روشی جدید برای مسیریابی بر اساس ترکیب فازی داده های گذشته و لحظه ای است. در این روش, مبنای مسیریابی در حالت عادی داده های گذشته است. در صورت وقوع حادثه ای خاص در یکی از یال های شبکه, در فاصله ای مناسب و قبل از رسیدن به محدوده حادثه, با توجه به محل وقوع حادثه مجددا مسیریابی انجام می شود. وزنی که به یال های شبکه اختصاص می یابد بر اساس ترکیبی فازی از داده های گذشته و لحظه ای محاسبه می شود و از یک مدل استنتاج فازی برای محاسبه وزن های اختصاصی به داده های لحظه ای و گذشته استفاده می گردد. این وزن ها متغیر بوده و تابع فاصله یال موردنظر از محل فعلی خودرو در لحظه تصمیم گیری هستند. نتایج نشان می دهند که روش پیشنهادی ترکیب داده های لحظه ای با داده های گذشته باعث می شود در صورت بروز حادثه, مسیر تعیین شده نه تنها از موقعیت یال حادثه دیده بلکه از یال های منتهی به آن نیز دور شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعیمی، احید، مسگری، محمدسعدی، و مطیعیان، حمید. (1394). یافتن کوتاه ترین مسیر فازی با تلفیق داده های گذشته و لحظه ای ترافیک. مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)، 47(1)، 13-25. SID. https://sid.ir/paper/356519/fa

    Vancouver: کپی

    نعیمی احید، مسگری محمدسعدی، مطیعیان حمید. یافتن کوتاه ترین مسیر فازی با تلفیق داده های گذشته و لحظه ای ترافیک. مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)[Internet]. 1394؛47(1):13-25. Available from: https://sid.ir/paper/356519/fa

    IEEE: کپی

    احید نعیمی، محمدسعدی مسگری، و حمید مطیعیان، “یافتن کوتاه ترین مسیر فازی با تلفیق داده های گذشته و لحظه ای ترافیک،” مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)، vol. 47، no. 1، pp. 13–25، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356519/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button