مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

749
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل جامع ساماندهی ترویج کشاورزی با رویکرد نظریه آشفتگی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 25

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی کاربرد نظریه آشفتگی در ساماندهی ترویج کشاورزی استان فارس انجام گردید. جامعه آماری 186 نفر از کارشناسان ترویج کشاورزی استان فارس می باشند که برای بررسی دیدگاه آنان از روش تمام شماری استفاده شد. ابزار تحقیق, پرسشنامه بوده که روایی محتوایی و شکلی, با نظر متخصصان مربوطه که شامل اساتید کمیته تحقیق و چند نفر از کارشناسان برتر ترویج کشاورزی می باشند, تأئید گردید. جهت تعیین روایی سازه, شاخص میانگین واریانس استخراج شده محاسبه گردید. قابلیت اعتماد پرسشنامه نیز با پایایی ترکیبی تایید گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS16 و Smart PLS انجام شد. نتایج نشان داد که نظریه آشفتگی و شاخص های آن حدود 37 درصد از واریانس عاملین ترویج, 22 درصد از واریانس فعالیت های آموزشی-ترویجی, 31 درصد از واریانس سازمان و مدیریت ترویج, 21 درصد از واریانس شاخص های زیرساختی-آموزشی, 18 درصد از واریانس آموزش های انبوهی رسانه ای, 11 درصد از واریانس اعتبارات ترویجی, و 22 درصد از واریانس ارتباطات ترویجی را تبیین می کنند و به طور کلی سازه های موجود در مدل نیز حدود 62 درصد از واریانس ساماندهی ترویج را تبیین می کنند. بیشترین درصد تبیین مربوط به فعالیت های آموزشی-ترویجی (ضریب مسیر=426/0) و ارتباطات ترویجی (ضریب مسیر=0. 362) می باشد در حالی که شاخص های زیرساختی-آموزشی و آموزش های انبوهی رسانه ای اثر منفی بر ساماندهی ترویج از خود نشان داده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بردبار، مرضیه، ملک محمدی، ایرج، حسینی، سیدمحمود، و چیذری، محمد. (1399). تدوین مدل جامع ساماندهی ترویج کشاورزی با رویکرد نظریه آشفتگی. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 13(2 (پیاپی 50) )، 13-25. SID. https://sid.ir/paper/358124/fa

    Vancouver: کپی

    بردبار مرضیه، ملک محمدی ایرج، حسینی سیدمحمود، چیذری محمد. تدوین مدل جامع ساماندهی ترویج کشاورزی با رویکرد نظریه آشفتگی. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1399؛13(2 (پیاپی 50) ):13-25. Available from: https://sid.ir/paper/358124/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه بردبار، ایرج ملک محمدی، سیدمحمود حسینی، و محمد چیذری، “تدوین مدل جامع ساماندهی ترویج کشاورزی با رویکرد نظریه آشفتگی،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 13، no. 2 (پیاپی 50) ، pp. 13–25، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358124/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button