مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جایگاه «جامعه مدنی» در کتب درسی؛ با تأکید بر کتب مطالعات اجتماعی مقاطع ابتدایی و متوسطه اول

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 48

چکیده

 یکی از اصلی ترین نقش های نظام آموزشی, اجتماعی کردن دانش آموزان است و مرتبط ترین کتب با مبحث اجتماعی شدن, کتب مطالعات اجتماعی است و مفهوم نهادهای جامعه ی مدنی-به عنوانی راهی برای تقویت فرایند اجتماعی شدن-بیشتر از همه با کتاب مطالعات اجتماعی مرتبط است. جامعه ی مدنی قلمرویی عمومی است میان دولت و حوزه ی خصوصی که در آن انواع سه گانه نهادهای داوطلبانه یعنی احزاب, تشکل های صنفی و سازمان های مردم نهاد (N. G. Os) شکل می گیرد. این پژوهش در پی آنست که جایگاه مفهومی جامعه ی مدنی در کتب درسی مطالعات اجتماعی را در دو دهه گذشته نشان دهد. به عبارت دیگر, مسئله اصلی ما این است که جامعه ی مدنی و مصادیق آن در کتب درسی مطالعات اجتماعی چگونه روایت شده است؟ این پژوهش از لحاظ ماهیتِ پژوهش از نوع پژوهش کیفی است که با رویکرد توصیفی-تحلیلی انجام شده است. زیرا از طرفی در پی توصیف و شناخت شرایط موجود و از طرفی در پی تحلیل مفاهیم, کشف عناصر جامعه ی مدنی در کتب مطالعات اجتماعی است. جامعه آماری پژوهش, تمام شماری 13جلد کتاب تعلیمات و مطالعات اجتماعی مقاطع ابتدایی و متوسطه اول از نیمه ی دوم دهه ی هفتاد تا سال 1398است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی، جمشید، و خزایی، فاطمه. (1399). بررسی جایگاه «جامعه مدنی» در کتب درسی؛ با تأکید بر کتب مطالعات اجتماعی مقاطع ابتدایی و متوسطه اول. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، 2(2 )، 22-48. SID. https://sid.ir/paper/370839/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی جمشید، خزایی فاطمه. بررسی جایگاه «جامعه مدنی» در کتب درسی؛ با تأکید بر کتب مطالعات اجتماعی مقاطع ابتدایی و متوسطه اول. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی[Internet]. 1399؛2(2 ):22-48. Available from: https://sid.ir/paper/370839/fa

    IEEE: کپی

    جمشید میرزایی، و فاطمه خزایی، “بررسی جایگاه «جامعه مدنی» در کتب درسی؛ با تأکید بر کتب مطالعات اجتماعی مقاطع ابتدایی و متوسطه اول،” پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، vol. 2، no. 2 ، pp. 22–48، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370839/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button