Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

232
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

437
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل پاسخ ارتعاشی مدل های دینامیکی مختلف بدن خلبان در انجام مانورهای پروازی

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 56

چکیده

 در این تحقیق, به بررسی پاسخ ارتعاشی مدل های مختلف بدن خلبان در انجام مانورهای پروازی پرداخته می شود. در این راستا از مدل های گسسته, شامل مدل-های چهار درجه آزادی و مدل هفت درجه آزادی که جزو مدل های رایج در این نوع تحلیل ها می باشند, استفاده می شود. معادلات دینامیکی حاکم بر حرکت این مدل ها از روش نیوتن به دست آمده و با روش عددی رانگ-کوتا در نرم افزار متلب حل می شوند. صحت سنجی هر یک از مدل های به کار رفته با استفاده از نتایج تحقیقات منتشر شده قبلی انجام می شود. پس از اطمینان از صحت مدل سازی و برنامه نوشته شده, ورودی ناشی از تغییرات شتاب g ثبت شده در تست تجربی حین پرواز و استخراج هفت مانور پروازی, به مدل های ارتعاشی مختلف اعمال می گردد. از قابلیت انتقال پایه صندلی نسبت به هر یک از اعضای بدن خلبان به عنوان معیار مورد نظر برای تحلیل ارتعاشی استفاده می گردد. نتایج به دست آمده در سه مدل مورد مطالعه نشان می دهند که بیشترین سهم انتقال پذیری در ناحیه قفسه سینه (بالا و پایین) و پس ازآن در ناحیه لگن در مانورهای مختلف قرار دارد. همچنین براساس میزان قابلیت انتقال پذیری و ماکزیمم شتاب g در مانورهای مختلف, اثر آهنگ تغییر شتاب بر قابلیت انتقال پذیری و احساس راحتی خلبان بیش از میزان ماکزیمم شتاب در هر مانور می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدخانلو، حشمت اله، و تقی زاده، محمدرضا. (1398). تحلیل پاسخ ارتعاشی مدل های دینامیکی مختلف بدن خلبان در انجام مانورهای پروازی. مهندسی هوانوردی، 21(1 )، 44-56. SID. https://sid.ir/paper/371415/fa

    Vancouver: کپی

    محمدخانلو حشمت اله، تقی زاده محمدرضا. تحلیل پاسخ ارتعاشی مدل های دینامیکی مختلف بدن خلبان در انجام مانورهای پروازی. مهندسی هوانوردی[Internet]. 1398؛21(1 ):44-56. Available from: https://sid.ir/paper/371415/fa

    IEEE: کپی

    حشمت اله محمدخانلو، و محمدرضا تقی زاده، “تحلیل پاسخ ارتعاشی مدل های دینامیکی مختلف بدن خلبان در انجام مانورهای پروازی،” مهندسی هوانوردی، vol. 21، no. 1 ، pp. 44–56، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371415/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا