مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

195
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی اثر غلظت نانوذرات بر عملکرد موتور اشتعال تراکمی با سوخت دیزل/بیودیزل از دیدگاه قانون اول و دوم

صفحات

 صفحه شروع 2009 | صفحه پایان 2016

چکیده

 کاهش منابع انرژی های فسیلی همراه با تشدید قوانین زیست محیطی برای کنترل آلاینده های خروجی از موتور, استفاده از سوخت های پاک تر و تجدیدپذیر را اجتناب ناپذیر کرده است. از این رو, استفاده از سوخت بیودیزل هم به عنوان راه کاری برای حفظ منابع انرژی و هم کاهنده آلاینده ها اهمیت بسیاری در موتورها پیدا کرده است. از طرفی, سوخت بیودیزل باعث افزایش آلاینده ناکس (NOx) در موتورها می شود که استفاده از افزودنی آب برای کاهش دمای احتراق را ناگزیر می کند. برای جبران اثر منفی استفاده از آب کاهش کیفیت احتراق و در نتیجه کاهش راندمان حرارتی و اگزرژی, استفاده از افزودنی نانوذرات فلزی می تواند راه حل قابل اطمینانی باشد. در این مطالعه, اثر افزودن غلظت های مختلف نانوذرات بر بهبود راندمان قانون اول و دوم و نیز مصرف سوخت یک موتور تک سیلندر که با ترکیب های مختلف سوخت با فرمول BXWYNZ (سوخت دیزل با X% جرمی بیودیزل, Y% جرمی آب و Zبخش در میلیون نانوذره) کار می کند, مورد بررسی تجربی قرار گرفته است. نتایج این بررسی نشان می دهد که افزودن 60بخش در میلیون نانوذره به ترکیب B0W5 باعث بهبود حدود 3% در بازده قانون اول و 2/5% در بازده قانون دوم, نسبت به سوخت دیزل خالص خواهد شد. این مقادیر برای افزودن 90بخش در میلیون نانوذره به ترتیب حدود 4 و 3/8% و برای 120بخش در میلیون نانوذره به ترتیب 5 و 4/7% هستند. به علاوه, براساس نتایج تجربی به دست آمده, ترکیب B15W5N120 دارای 7/5% بازده قانون اول بالاتر و 7% بازده قانون دوم بالاتر نسبت به سوخت دیزل خالص است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قره قانی، آیت. (1399). بررسی تجربی اثر غلظت نانوذرات بر عملکرد موتور اشتعال تراکمی با سوخت دیزل/بیودیزل از دیدگاه قانون اول و دوم. مهندسی مکانیک مدرس، 20(8 )، 2009-2016. SID. https://sid.ir/paper/373814/fa

    Vancouver: کپی

    قره قانی آیت. بررسی تجربی اثر غلظت نانوذرات بر عملکرد موتور اشتعال تراکمی با سوخت دیزل/بیودیزل از دیدگاه قانون اول و دوم. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1399؛20(8 ):2009-2016. Available from: https://sid.ir/paper/373814/fa

    IEEE: کپی

    آیت قره قانی، “بررسی تجربی اثر غلظت نانوذرات بر عملکرد موتور اشتعال تراکمی با سوخت دیزل/بیودیزل از دیدگاه قانون اول و دوم،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 20، no. 8 ، pp. 2009–2016، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373814/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button