مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

310
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی نوآوری بر تاثیر بازارگرایی بر عملکرد باشگاه های خصوصی

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 201

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش, تبیین مدل تاثیر بازارگرایی بر عملکرد باشگاه با تاکید بر نقش میانجی نوآوری فناورانه و نوآوری مدیریت بود. این پژوهش توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل اعضای کادر فنی ثابت در باشگاه های خصوصی رشته های رزمی مرد استان مازندران که تعداد آنها 142 نفر می باشد. براساس فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی ساده, 104 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. پرسشنامه های بازارگرایی, نوآوری سازمانی, نوآوری فناورانه و عملکرد استفاده شد. روایی توسط 12 نفر اساتید مدیریت ورزشی تایید شد و پایایی آنها از طریق آلفای کرونباخ ارزیابی شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد, فراوانی و درصد) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و مدل یابی معادلات ساختاری) در قالب نرم افزارهای SPSS24 و AMOS24 استفاده شد. یافته ها نشان داد که بازارگرایی دارای اثر مثبت و معناداری بر عملکرد باشگاه از طریق نوآوری مدیریت و نوآوری فناورانه می باشد. بنابراین, پیشنهاد می شود که مدیران باشگاه ها بازارگرایی, نوآوری مدیریت و نوآوری فناورانه را برای بهبود عملکرد خود در نظر بگیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علوی، سیدحسین، محمدی، فروغ، درویشی، ابوالفضل، و رحمانی، نریمان. (1399). نقش میانجی نوآوری بر تاثیر بازارگرایی بر عملکرد باشگاه های خصوصی. کارافن، 17(3 )، 187-201. SID. https://sid.ir/paper/378247/fa

    Vancouver: کپی

    علوی سیدحسین، محمدی فروغ، درویشی ابوالفضل، رحمانی نریمان. نقش میانجی نوآوری بر تاثیر بازارگرایی بر عملکرد باشگاه های خصوصی. کارافن[Internet]. 1399؛17(3 ):187-201. Available from: https://sid.ir/paper/378247/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسین علوی، فروغ محمدی، ابوالفضل درویشی، و نریمان رحمانی، “نقش میانجی نوآوری بر تاثیر بازارگرایی بر عملکرد باشگاه های خصوصی،” کارافن، vol. 17، no. 3 ، pp. 187–201، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378247/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button