مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

419
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش شبکه های اجتماعی در بروز رفتارهای کارآفرینانه در کسب وکارهای کوچک و متوسط شهر سنندج

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 166

چکیده

رفتارهای کارآفرینانه در کسب وکارهای کوچک و متوسط, تلاشی برای نوآوری در سازمان و تغییر وضعیت موجود است. شبکه های اجتماعی به عنوان یک تغییر محیطی محسوب می شود که در کسب وکارهای کوچک و متوسط می تواند تاثیراتی را بر رفتارهای کارآفرینانه داشته باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نوع مطالعات توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش را مدیران کسب وکارهای کوچک و متوسط شهر سنندج تشکیل می دهند که اسامی شرکت های کوچک و متوسط به تعداد 120 شرکت توسط شرکت شهرک های صنعتی سنندج اعلام شد. با استفاده از جدول مورگان تعداد 92 نفر از صاحبان این صنایع کوچک و متوسط به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. در پژوهش حاضر برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استاندارد استفاده شد. داده های گردآوری شده با کمک نرم افزار SPSS در دو حوزه توصیفی و استنباطی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن بود که شبکه های اجتماعی بر رفتارهای کارآفرینانه تاثیرگذار می باشد و از نظر مدیران این کسب وکارها در میان ابعاد شبکه های اجتماعی بیشترین تاثیر بر رفتارهای کارآفرینانه به ترتیب مربوط به تنوع و گستردگی و اطلاع رسانی و اعتماد می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، حیدر، موسوی جد، سیدمحمد، و احمدی زاد، آرمان. (1399). بررسی نقش شبکه های اجتماعی در بروز رفتارهای کارآفرینانه در کسب وکارهای کوچک و متوسط شهر سنندج. کارافن، 17(3 )، 155-166. SID. https://sid.ir/paper/379235/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی حیدر، موسوی جد سیدمحمد، احمدی زاد آرمان. بررسی نقش شبکه های اجتماعی در بروز رفتارهای کارآفرینانه در کسب وکارهای کوچک و متوسط شهر سنندج. کارافن[Internet]. 1399؛17(3 ):155-166. Available from: https://sid.ir/paper/379235/fa

    IEEE: کپی

    حیدر محمدی، سیدمحمد موسوی جد، و آرمان احمدی زاد، “بررسی نقش شبکه های اجتماعی در بروز رفتارهای کارآفرینانه در کسب وکارهای کوچک و متوسط شهر سنندج،” کارافن، vol. 17، no. 3 ، pp. 155–166، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379235/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button