مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

319
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

594
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی حکمرانی آموزش های مهارتی در سطح فروملی با رویکرد نظری داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 40

چکیده

حکمرانی آموزش های مهارتی و بذل توجه به کنشگران فروملی, پارادایمی بی بدیل در حکمرانی آموزشی می باشد که تعمیق این موضوع به طور همه جانبه با کمترین زمان و آسیب ممکن, توسعه کشور را پیش خواهد برد. هدف اصلی پژوهش, طراحی الگوی حکمرانی آموزش های مهارتی در سطح فروملی است. روش پژوهش از نظر اهداف, کاربردی, از نظر داده کیفی و از نظر نوع مطالعه, داده بنیاد نوظهور است. براساس روش نمونه گیری آگاهانه از نوع هدفمند گلوله برفی و براساس اشباع نظری, تعداد30 نفر خبره انجام شد. ابزار گردآوری داده ها, مصاحبه های اکتشافی است بعد از جمع آوری داده ها, تجزیه و تحلیل آنان به صورت کدگذاری باز, محوری و گزینشی صورت گرفت که بر اساس تحلیل داده ها الگوی مناسب حکمرانی آموزش های مهارتی در سطح فروملی ارایه گردید. نتایج حاصل از پژوهش حاکی از آن است که این الگو از سه بعد: آموزش های مهارتی و کارآفرینی, حکمرانی, آموزش های مهارتی کیفی و بازارمحور و 27 مولفه و173شاخص سازنده, تشکیل شده است که در مقایسه با سایر الگوها از اعتبار بیشتری برخوردار است؛ بنابراین به کارگیری و عملیاتی کردن الگوی مذکور می تواند به ارتقای کیفی و کارآفرینی آموزش های مهارتی, کمک به سزایی کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی خیرآبادی، عبداله، خورشیدی، عباس، عباسی، لطف اله، خسروی، پرستو، و دلگشایی، یلدا. (1399). ارائه الگوی حکمرانی آموزش های مهارتی در سطح فروملی با رویکرد نظری داده بنیاد. کارافن، 17(3 )، 29-40. SID. https://sid.ir/paper/383856/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی خیرآبادی عبداله، خورشیدی عباس، عباسی لطف اله، خسروی پرستو، دلگشایی یلدا. ارائه الگوی حکمرانی آموزش های مهارتی در سطح فروملی با رویکرد نظری داده بنیاد. کارافن[Internet]. 1399؛17(3 ):29-40. Available from: https://sid.ir/paper/383856/fa

    IEEE: کپی

    عبداله قاسمی خیرآبادی، عباس خورشیدی، لطف اله عباسی، پرستو خسروی، و یلدا دلگشایی، “ارائه الگوی حکمرانی آموزش های مهارتی در سطح فروملی با رویکرد نظری داده بنیاد،” کارافن، vol. 17، no. 3 ، pp. 29–40، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383856/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button