Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,088
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

638
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر متغیرهای فیزیکی موتور بر تاخیر اشتعال

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 228

چکیده

 اولین دوره احتراق (از 3 دوره احتراق) در موتورهای احتراق تراکمی دوره تاخیر اشتعال است. طول این دوره بر عملکرد و کارآیی موتور نقش بسزایی دارد. شناسایی و کنترل متغیرهایی که بر طول این دوره تاثیر دارند در طراحی و بالا بردن عملکرد موتور بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از آزمایش فاکتوریل کامل با طرح پایه کاملا تصادفی آزمایش ها در چهار سطح سرعت دورانی موتور: rpm 1200, 1350, 1500 و 1650 و چهار سطح بار موتور: 55, 70, 85 و 100% بار کامل و 5 سطح زمان پاشش  سوخت: 22˚cabtdc, 27, 32, 37 و 42 که بر روی یک موتور کوچک دیزلی پاشش مستقیم صورت گرفت. متغیرهای احتراق موتور شامل دمای درونی سیلندر, فشار حداکثر, مشتق اول فشارحداکثر, مشتق دوم فشار حداکثر سیلندر و مشتق حداکثر گرمای آزاد شده و تاخیرهای اشتعال استاتیکی و دینامیکی اندازه گیری و تحلیل شدند. متغیرهای موثر بر تاخیر اشتعال شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت. متغیرهای دمای داخلی سیلندر, دور موتور و نرخ حداکثر گرمای آزاد شده, بیشترین تاثیر را بر تاخیر اشتعال داشتند. در یک شرایط ثابت بار و زمان پاشش سوخت, افزایش نرخ حداکثر گرمای آزاد شده, دمای درونی سیلندر و دور موتور باعث کاهش تاخیر اشتعال استاتیکی و دینامیکی شد. در بار و دورهای ثابت موتور, افزایش فشار حداکثر تاخیر اشتعال را کاهش داد. متغیرهای بار, نرخ فشار حداکثر و شتاب فشار حداکثر سیلندر تاثیر قابل محسوسی بر تاخیر اشتعال نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قبادیان، برات، و چگینی، غلامرضا. (1384). بررسی اثر متغیرهای فیزیکی موتور بر تاخیر اشتعال. علوم کشاورزی، 11(4)، 217-228. SID. https://sid.ir/paper/384329/fa

    Vancouver: کپی

    قبادیان برات، چگینی غلامرضا. بررسی اثر متغیرهای فیزیکی موتور بر تاخیر اشتعال. علوم کشاورزی[Internet]. 1384؛11(4):217-228. Available from: https://sid.ir/paper/384329/fa

    IEEE: کپی

    برات قبادیان، و غلامرضا چگینی، “بررسی اثر متغیرهای فیزیکی موتور بر تاخیر اشتعال،” علوم کشاورزی، vol. 11، no. 4، pp. 217–228، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/384329/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا