مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

868
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

858
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجزیه و تحلیل نحوه همکاری شرکت های نوپا (استارتاپ) با شرکت های بزرگ

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 11

چکیده

 در حال حاضر نوآوری مستلزم به دست آوردن و حفظ مزیت رقابتی در شرکت ها است. این روند عمدتا ناشی از چرخه توسعه سریع فن آوری ها می باشد. شرکت های بزرگ نیز با هدف بقاء در فضای رقابتی, می بایست در بکار گیری نوآوری در بخش های مختلف سازمان خود تلاش نمایند. بنابراین, مسیله انطباق پذیری خصوصا در مورد معرفی مدل نوآوری از اهمیت زیادی برخوردار است. می توان اینگونه فرض کرد که همکاری بین نهادها در مراحل مختلف توسعه کسب وکار اهمیت روزافزونی دارد و شرکت های بزرگ مایل به تعامل با شرکت های نوپا (استارتاپ) هستند. این تعامل به شرکت های نوپا این امکان را می دهد تا بر مشکلاتی که در مراحل اولیه توسعه ظاهر می شوند, غلبه کنند و در طرف دیگر ورود نوآوری برای شرکت های بزرگ موجب افزایش رقابت پذیری در قیاس با سایر شرکت ها و در نتیجه افزایش سهم بازار آن ها می گردد. هدف از این مقاله, تجزیه وتحلیل روش های همکاری بین شرکت های بزرگ و شرکت های نوپا, به خصوص برای بررسی نیازهای نوآوری در اقتصاد است. این همکاری می تواند اشکال مختلفی داشته باشد که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته که مربوط به فعالیت های شتاب دهنده کسب وکار, توسعه مشترک, برندسازی مشترک, تصاحب شرکت, خرید-استخدام و نوآوری باز می باشد. در نهایت با بررسی از هریک از این روش های همکاری نتیجه گرفتیم که همکاری به هر روشی می تواند برای هر دو طرف بسیار مفید بوده و نکات مهمی وجود دارد که می بایست از پیش و در حین همکاری مورد توجه قرار گیرند تا در نهایت هر دو شرکت از رابطه ایجاد شده بهره مند گردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناهید، مجتبی، و مقدسی، محمدحسن. (1399). تجزیه و تحلیل نحوه همکاری شرکت های نوپا (استارتاپ) با شرکت های بزرگ. رشد فناوری، 17(65 )، 1-11. SID. https://sid.ir/paper/387705/fa

    Vancouver: کپی

    ناهید مجتبی، مقدسی محمدحسن. تجزیه و تحلیل نحوه همکاری شرکت های نوپا (استارتاپ) با شرکت های بزرگ. رشد فناوری[Internet]. 1399؛17(65 ):1-11. Available from: https://sid.ir/paper/387705/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی ناهید، و محمدحسن مقدسی، “تجزیه و تحلیل نحوه همکاری شرکت های نوپا (استارتاپ) با شرکت های بزرگ،” رشد فناوری، vol. 17، no. 65 ، pp. 1–11، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387705/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button