Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,271
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

615
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین سیکل رانندگی به روش مونت کارلو به منظور بررسی تناسب خودرو با کاربری آن

صفحات

 صفحه شروع 239 | صفحه پایان 248

چکیده

 سیکل های رانندگی اغلب به منظور بررسی آلاینده های خروجی, مصرف سوخت و سایر استانداردهای عملکردی خودرو تهیه می شوند. در این تحقیق, هدف از ایجاد سیکل رانندگی, بررسی تناسب قدرت موتور احتراقی با کاربری خودرو است. به این منظور روش جدیدی بر مبنای شبیه سازی مونت کارلو و داده های واقعی سرعت خودرو توسعه داده شده است. در الگوریتم پیشنهادی تجمیع داده, ابتدا داده های واقعی از نظر تعداد ماهواره های مرتبط, ارزیابی شده و سپس از فیلتر هموارسازی موزون محلی عبور می کنند. پس از تفکیک داده های نامتجانس و رفع نویز, توزیع آماری داده ها با استفاده از نمودار احتمال و معیار حداکثر درستنمایی شناسایی شده و توزیع سرعت و شتاب بر اساس رابطه جبری بین آنها مشخص می گردد. سپس با استفاده از روش مونت کارلو, شتاب خودرو در بازه های زمانی مورد نظر شبیه سازی شده و توزیع همزمان سرعت - شتاب به دست می آید. سیکل به دست آمده در مقایسه با داده های واقعی سرعت و شتاب, خطای ناچیزی داشته و قابل اطمینان است. با استفاده از این سیکل, متوسط و حداکثر سرعت و شتاب حرکت به دست آمده و بر مبنای آن, نیروی محرکه مورد نیاز محاسبه می شود. به این ترتیب, می توان تناسب طراحی خودرو با کاربری آن را سنجید. در این پژوهش که بر روی تاکسی های خطی نمونه در شهر مشهد انجام گرفته است, پس از جمع آوری داده های واقعی سرعت, با استفاده از روش مونت کارلو, توزیع همزمان سرعت - شتاب به دست آمده است. بر اساس نتایج حاصل, حداکثر قدرت موتور لازم در کاربری واقعی به مراتب کمتر از بیشینه قدرت طراحی بوده و نشانگر عدم تناسب نوع خودرو با کاربری آن است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوی، حمیده. (1390). تعیین سیکل رانندگی به روش مونت کارلو به منظور بررسی تناسب خودرو با کاربری آن. مهندسی حمل و نقل، 2(3 (پیاپی 7))، 239-248. SID. https://sid.ir/paper/387795/fa

    Vancouver: کپی

    رضوی حمیده. تعیین سیکل رانندگی به روش مونت کارلو به منظور بررسی تناسب خودرو با کاربری آن. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1390؛2(3 (پیاپی 7)):239-248. Available from: https://sid.ir/paper/387795/fa

    IEEE: کپی

    حمیده رضوی، “تعیین سیکل رانندگی به روش مونت کارلو به منظور بررسی تناسب خودرو با کاربری آن،” مهندسی حمل و نقل، vol. 2، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 239–248، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387795/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا