مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

250
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه میزان تطابق محتوای واحدهای درسی رشته صنایع دستی در مقطع کارشناسی با مفهوم دیزاین

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 122

چکیده

دیزاین و معادل فارسی آن, طراحی, دارای مفاهیم گسترده ای در رشته های هنر و معماری است. طراحی در صنایع دستی را می توان در سه مقوله ی طراحی ترسیمی, طراحی سنتی و طراحی در مفهوم دیزاین تعریف نمود. طراحی در مفهوم دیزاین به دلیل ماهیت خلاقانه و نوآورانه ی آن از مباحث اساسی آموزش در رشته های هنری است. استفاده از عنوان کلی طراحی برای مفاهیم مختلف, اغفال و یا بروز تفاسیر شخصی از آن را به دنبال داشته و باوجود درج واژه ی طراحی در عنوان بسیاری از دروس, مفاهیم و انتظارات مورد نظر از طراحی در مفهوم دیزاین در برنامه و شرح دروس به خوبی تبیین نگردیده و بنابراین اخلال در آموزش آن را به دنبال دارد. هدف از این مقاله ضمن ارائه ی تعریف و جایگاه دیزاین, مطالعه میزان تطابق و ارتباط محتوای واحدهای درسی کارشناسی صنایع دستی با مفهوم دیزاین است. نتایج مبین آن می باشد که مقوله طراحی در مفهوم دیزاین در رشته صنای عدستی به خوبی تبیین نگردیده و از لحاظ کمی و کیفی نیازمند بازنگری است. در پایان پیشنهاد هایی جهت بهبود وضعیت موجود آموزش طراحی )دیزاین( ارائه شده است. پژوهش حاضر با روش توصیفی-تحلیلی و با کمک ابزارهای کمی و کیفی صورت گرفته و از مطالعات تطبیقی نیز سود جسته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، شعبانعلی. (1398). مطالعه میزان تطابق محتوای واحدهای درسی رشته صنایع دستی در مقطع کارشناسی با مفهوم دیزاین. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، 12(23 )، 103-122. SID. https://sid.ir/paper/402700/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی شعبانعلی. مطالعه میزان تطابق محتوای واحدهای درسی رشته صنایع دستی در مقطع کارشناسی با مفهوم دیزاین. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی[Internet]. 1398؛12(23 ):103-122. Available from: https://sid.ir/paper/402700/fa

    IEEE: کپی

    شعبانعلی قربانی، “مطالعه میزان تطابق محتوای واحدهای درسی رشته صنایع دستی در مقطع کارشناسی با مفهوم دیزاین،” نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، vol. 12، no. 23 ، pp. 103–122، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402700/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button