مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

397
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تحلیل هنر خودآموختگان و زمینه های ورود آن به دنیای هنر بر مبنای آراء آرتوردانتو

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 64

چکیده

 نزدیک به یک قرن است که هنر خودآموختگان راه خود را به فضاهای هنری باز کرده است؛ اما هم چنان در مواجهه با آن چالش ها و مسایل بنیادینی وجود دارد. هدف اصلی از این پژوهش, بررسی و تحلیل زمینه های ورود هنر خودآموختگان و موقعیت آن در عالم هنر است. پرسش اصلی این است: بر اساس کدام تعاریف و معیارها می توان آثار خودآموختگان را به عنوان اثر هنری پذیرفت؟ برای رسیدن به پاسخ, نظریه های آرتور دانتو درباره هنر و ملاک هایی که وی برای اثر هنری عنوان کرده, مبنای تحلیل این آثار قرار گرفته و بر این اساس, نقشی را که دنیای هنر در پذیرش این آثار دارد, بررسی شده است. پس از توضیح این مباحث و پیوند دادن آن با هنر خودآموختگان, چنین نتیجه گرفته می شود که, این آثار به دلیل داشتن دو ویژگی, یعنی «معنای مجسم» و «رویا گونه» بودن, خصوصیات ذاتی یک اثر هنری را دارند؛ اما از آن جهت که هنرمند خودآموخته با ساز وکارها و گفتمان اصلی جهان هنر ناآشنا است, حضورش در آن وابسته به تصمیم گیری های دیگر اعضای تاثیرگذار دنیای هنر بوده و آن ها هستند که جایگاه هنر خودآموخته را تعیین کرده و آن را به عنوان شاخه ای از هنر معاصر راهی موزه ها و در نهایت, تاریخ هنر می کنند. این پژوهش به روش توصیفی-تحلیلی و جمع آوری مطالب آن به شیوه کتابخانه ای صورت گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرتضوی، مرجان، پاکزاد، زهرا، و حسامی کرمانی، منصور. (1399). بررسی و تحلیل هنر خودآموختگان و زمینه های ورود آن به دنیای هنر بر مبنای آراء آرتوردانتو. مبانی نظری هنرهای تجسمی، -(10 )، 56-64. SID. https://sid.ir/paper/406500/fa

    Vancouver: کپی

    مرتضوی مرجان، پاکزاد زهرا، حسامی کرمانی منصور. بررسی و تحلیل هنر خودآموختگان و زمینه های ورود آن به دنیای هنر بر مبنای آراء آرتوردانتو. مبانی نظری هنرهای تجسمی[Internet]. 1399؛-(10 ):56-64. Available from: https://sid.ir/paper/406500/fa

    IEEE: کپی

    مرجان مرتضوی، زهرا پاکزاد، و منصور حسامی کرمانی، “بررسی و تحلیل هنر خودآموختگان و زمینه های ورود آن به دنیای هنر بر مبنای آراء آرتوردانتو،” مبانی نظری هنرهای تجسمی، vol. -، no. 10 ، pp. 56–64، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406500/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button