مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تقابل عکاسانه با ارزش های فرهنگی طبقه ی متوسط در آثار دایان آربوس

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 36

چکیده

 مقاله پیش رو نگاه خود را به سمت یکی از تعیین کننده ترین برهه های تاریخ آمریکا گرفته است؛ دهه انقلابی 60. در میان هنرمندانی که نامشان با این دهه گره خورده شاید این دایان آربوس است که مبهم ترین رابطه را با فضای سیاسی پیرامونش دارد. او هرگز دوربینش را به سمت اعتراضات این سال ها نگرفت و در عوض خود را وقف عکاسی از افرادی ساخت که به واسطه ی ویژگی های جسمی و روانی به حواشی جامعه رانده شده بودند. همین وضعیت گنگ رابطه میان آثار آربوس و دهه 60 و تلاش برای زدودن ابهام آن اصلی ترین هدف این نوشتار است که در مسیر تحقق آن, یافته های کتابخانه ای درباره ی آثار آربوس و فضای سیاسی سالیان 60 با روشی توصیفی-تحلیلی و با بهره از رویکردی انتقادی بررسی می شود. درنهایت آنچه حاصل آمد این نکته بود که آثار آربوس که تقریباً همیشه از دایره ی نگاه های سیاسی خارج مانده اند, یکی از قابل توجه ترین نمود های فراز و فرودهای سیاسی دهه 60 هستند. باوجود هماهنگی آربوس با اعتراضات دهه 60 در این نکته که هر دو در اعتراض به جامعه ی مسلط به مطرودین از آن روی آوردند, اما بر خلاف انقلابیون دهه 60 که این گرایش را نقطه ای برای ایجاد تحول می یافتند, برای آربوس, بنا بر بررسی عکس هایش در متن پیش رو, حاصل این کار گونه ای تسلیم و حسی حاکی از ناکامی برای تغییر بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدادادی مترجم زاده، محمد، و طباطبایی، سیدوحید. (1398). بررسی تقابل عکاسانه با ارزش های فرهنگی طبقه ی متوسط در آثار دایان آربوس. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، 12(24 )، 19-36. SID. https://sid.ir/paper/407627/fa

    Vancouver: کپی

    خدادادی مترجم زاده محمد، طباطبایی سیدوحید. بررسی تقابل عکاسانه با ارزش های فرهنگی طبقه ی متوسط در آثار دایان آربوس. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی[Internet]. 1398؛12(24 ):19-36. Available from: https://sid.ir/paper/407627/fa

    IEEE: کپی

    محمد خدادادی مترجم زاده، و سیدوحید طباطبایی، “بررسی تقابل عکاسانه با ارزش های فرهنگی طبقه ی متوسط در آثار دایان آربوس،” نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، vol. 12، no. 24 ، pp. 19–36، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407627/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button