مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

266
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

466
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر کیفیت، خلاقیت و جذابیت بسته بندی بر قصد خرید مصرف کننده با در نظر گرفتن نقش میانجی احساس و شناخت مشتری (مطالعه موردی: صنعت شکلات)

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 67

چکیده

 این پژوهش با هدف ارزیابی تأثیر کیفیت, خلاقیت و جذّابیّت بسته­ بندی بر قصد خرید مصرف­ کننده با در نظر گرفتن نقش میانجی احساس و شناخت مشتری انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی است و داده­ های مورد نیاز از طریق توزیع پرسشنامه در میان 403 نفر از مصرف­ کنندگان شکلات, شهر تهران جمع­ آوری شد. برای سنجش روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و همگرا و برای تعیین پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. فرضیه ­ های پژوهش با استفاده از روش مدل­ یابی معادلات ساختاری(SEM) و رگرسیون مورد سنجش واقع شد. تجزیه و تحلیل داده ­ ها به وسیله نرم افزارهای آماریSPSSو Smart-PLS صورت گرفته است. نتایج بررسی ­ ها نشان می­ دهد که عناصر بسته ­ بندی: کیفیت, خلاقیت و جذّابیّت بسته­ بندی بر احساس و شناخت مشتریان تأثیر دارد. یافته ­ های تحقیق همچنین نشان می ­ دهند که احساس مشتری بر قصد خرید تأثیری ندارد ولی شناخت مشتری بر قصد خرید مؤثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی، نیره سادات، کردنائیج، اسداله، و آقائی، محمد. (1399). تأثیر کیفیت, خلاقیت و جذابیت بسته بندی بر قصد خرید مصرف کننده با در نظر گرفتن نقش میانجی احساس و شناخت مشتری (مطالعه موردی: صنعت شکلات). علوم و فنون بسته بندی، 11(1 (پیاپی 42) )، 54-67. SID. https://sid.ir/paper/409929/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی نیره سادات، کردنائیج اسداله، آقائی محمد. تأثیر کیفیت, خلاقیت و جذابیت بسته بندی بر قصد خرید مصرف کننده با در نظر گرفتن نقش میانجی احساس و شناخت مشتری (مطالعه موردی: صنعت شکلات). علوم و فنون بسته بندی[Internet]. 1399؛11(1 (پیاپی 42) ):54-67. Available from: https://sid.ir/paper/409929/fa

    IEEE: کپی

    نیره سادات یعقوبی، اسداله کردنائیج، و محمد آقائی، “تأثیر کیفیت, خلاقیت و جذابیت بسته بندی بر قصد خرید مصرف کننده با در نظر گرفتن نقش میانجی احساس و شناخت مشتری (مطالعه موردی: صنعت شکلات)،” علوم و فنون بسته بندی، vol. 11، no. 1 (پیاپی 42) ، pp. 54–67، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409929/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا